پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 01
کد خبر: ۳۹۲۹۶۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
در حالی که بسیاری از کالا‌های غیر اساسی هم در کشور در بحث قیمتگذاری حکم و شرایط تعزیراتی دارند، چرا باید شاهد رهاشدگی قیمتگذاری در مسکن باشیم؟ برخی از منتقدین با تمثیل، وضعیت قیمتگذاری مسکن در تهران را، مصداقی از ول بودگی، اوباشگرایی، اغواگری و لمپن بازی می‌دانند. چرا دولت نسبت به قیمتگذاری مسکن بی تفاوت است را هم می‌توان حدس زد. بخشی از سرمایه الیگاریشی اقتصادی کشور در حوزه ملک و زمین خوابانیده شده است. اگر برای شما هم این سوال مطرح شده که با هزینه ساخت ۱۲-۱۵ میلیون تومانی در تهران، چرا باید متوسط قیمت مسکن ۷۷ میلیون تومان باشد، شما هم هم صدا با ما، مطالبه کنید. چرا دولت اقدام به منطقه بندی تهران و سایر کلان شهر‌ها به درجات کیفی یک تا پنج و هر منطقه به سه زیر درجه و هر واحد مسکونی به پنج گرید، نمی‌کند، جای سوال ندارد؟

شعارسال: مجید گودرزی، کارشناس اقتصاد مسکن در برنامه «اصل ۳۱»: به علت رهاشدگی در قیمت‌گذاری، تورمی که مسکن به تورم عمومی تحمیل می‌کند، خیلی بیشتر از تورم عمومی به بخش مسکن است. چون هرکس هرچقدر که دلش بخواهد قیمت گذاری می‌کند. ما برای خیلی از کالا‌های غیرضروری هم قانون و تعزیر داریم و می‌توانیم شکایت کنیم، اما اگر یک فروشنده، قیمت خانه‌اش را متری یک میلیارد دلار هم بگذارد، شما نمی‌توانید به جایی شکایت ببرید. این از ضعف‌های تصمیم‌گیری در بخش مسکن است. در کشور‌های خارجی مانند فرانسه اگر ۳۰ درصد بیشتر از قیمت منطقه قیمت‌گذاری شود، خریدار یا مستاجر می‌تواند شکایت کند و مطالبه خسارت کند و دادگاه حتما به نفع وی رای خواهد داد.

تعداد بازدید : 7

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 6آذر1402، کدخبر: 1112682، snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین