پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۱۳۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴
رئیس قوه قضائیه در نخستین برنامه سفر استانی به اردبیل ‌به مناسبت روز دانشجو به دید‌ار دانشجویان در دانشگاه محقق اردبیلی رفت.در این سفر دانشجویان پرسیدند که در مورد عزل وزیر قبلی جهادکشاورزی شفاف‌سازی کنید؛ پای وزیر معزول در فساد واردات نهاده‌های دامی گیر است؟ اژه ای پاسخ داد که در مورد پرونده نهاده‌های دامی بعد از کشف موضوع فرآیند به‌طور کلی اصلاح شد. افراد متخلف تحت تعقیب قرار گرفتند، وزیر استعفا داد و قائم مقام وزیر سابق هم برکنار و تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. تاکنون ۸ جلسه از دادگاه نهاده‌های دامی برگزار شده و احتمالا جلسه بعدی جلسه آخر برای گرفتن دفاع آخر باشد. پرونده چای دبش از طریق پرونده نهاده‌های دامی کشف و بازرسی کل کشور ورود کرد.

شعارسال: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای روز پنجشنبه ۱۶ آذر همزمان با روز دانشجو در ابتدای ورود به استان اردبیل، در دانشگاه محقق اردبیلی این شهر حاضر شد تا با دانشجویان و جوانان به صورت مستقیم و بدون‌واسطه به گفتگو و تبادل نظر بپردازد. بحشی از مطالبات دانشجویان بر شفاف سازی وضعیت فساد‌های اخیر مدیران دولتی، خصوصا شفاف سازی درباره جواد ساداتی نژاد، وزیر جهادکشاورزی بوده است.

آیا پای وزیر معزول در پرونده نهاده های دامی گیر است؟ چرا کسی درباره اتهامات ساداتی نژاد شفاف حرف نمی زند و پاسخگو نیست؟

در این دیدار، «رقیه شهبازی» نماینده دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی طی سخنانی از رئیس قوه قضائیه درخواست نمود که ما از شما خواهش داریم زیرمجموعه خود را مکلف کنید تا در تبیین و تشریح امرِ «مبارزه با فساد» کوشاتر باشند و اگر این فساد از ناحیه دلتمردان فعلی و سابق سَر می‌زند در معرفی آن‌ها به مردم تعلل نکرده و در مجازات آن‌ها کوتاهی نکنند. مبارزه ساختاری با فساد و خشکاندن ریشه‌های فساد، امری مبارک است، اما این امر مبارک نباید مقوله‌ی «نقره داغ کردن فرد فاسد» را تحت‌الشعاع قرار دهد؛ چرا به پرونده داماد یکی از وزرای سابق که در زمره متهمین پرونده «پتروشیمی‌گیت» بود و اکنون در یک کشور دیگر عکس‌های نامتعارف از خودش منتشر می‌کند و به ریش ما می‌خندد، رسیدگی نشد؟ البته وی در دوره گذشته قوه قضاییه از کشور خارج شده است.

آیا پای وزیر معزول در پرونده نهاده های دامی گیر است؟ چرا کسی درباره اتهامات ساداتی نژاد شفاف حرف نمی زند و پاسخگو نیست؟

از شما تشکر کنم که جلوی گسترش ابعاد فساد در قضیه واردات نهاده‌های دامی در همین دولت فعلی را گرفتید؛ اما افکار عمومی مشتاق است که بداند انتهای آن ماجرا چه شد؟ چه ارتباطی بین عزل وزیر جهاد کشاورزی و این فساد وجود داشت؟ آیا پای وزیر معزول در این فساد گیر است؟ بدون پیرایه و بدون تعارف بگویم که برخورد سخت و شدید با فرد مفسد، دل مردم را خُنک می‌کند و برای نظام سرمایه اجتماعی به همراه می‌آورد. در همین ماجرای اخیر فسادِ چای معروف به «چای گیت» مردم بهتر نبود نام شرکت و فرد فاسد را از زبان سایت‌ها و روزنامه‌ها می‌شنیدند؟

برای کارگر و کارمندی که هر سال سفره شان کوچک و کوچک‌تر می‌شود، شمردن صفر‌های فساد دپش قابل تصور نیست. در مسئله مقابله با فساد و بحث برخورد با فساد نهاد‌های دامی، افکار عمومی مشتاق است که بداند چه ارتباطی بین وزیر معزول جهادکشاورزی (جواد ساداتی نژاد) با فساد‌های نهاده‌های دامی وجود دارد. آیا پای وزیر معزول در این پرونده گیر است؟


آیا پای وزیر معزول در پرونده نهاده های دامی گیر است؟ چرا کسی درباره اتهامات ساداتی نژاد شفاف حرف نمی زند و پاسخگو نیست؟

اژه‌ای در پاسخ برای اولین‌بار نام شرکت متخلف در حوزه واردات چای را در جلسه با دانشجویان اعلام کرد و گفت که؛ متاسفانه هم در مورد چای دبش و هم در مورد واردات نهاده‌های دامی تخلف صورت گرفته است. در مورد ارزش مادی پرونده و اینکه تخلف صورت گرفته یا جرم باید بررسی شود. باید قاضی در این مورد تصمیم بگیرد. به‌محض اینکه متوجه این اتفاق شدیم از کنار آن نگذشتیم. در مورد نهاده‌های دامی بازرسی کل کشور، دولت و وزارت اطلاعات به جد پیگیری کردند و مصمم بودیم موضوع را پیگیری کنیم. در مورد پرونده نهاده‌های دامی بعد از کشف موضوع فرآیند به‌طور کلی اصلاح شد. افراد متخلف تحت تعقیب قرار گرفتند، وزیر استعفا داد و قائم مقام وزیر سابق هم برکنار و تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. تاکنون ۸ جلسه از دادگاه نهاده‌های دامی برگزار شده و احتمالا جلسه بعدی جلسه آخر برای گرفتن دفاع آخر باشد. پرونده چای دبش از طریق پرونده نهاده‌های دامی کشف و بازرسی کل کشور ورود کرد.

خیلی‌ها تلاش کردند در مسئله نهاده‌های دامی بگویند اتفاقی رخ نداده، ولی اینگونه نبود. به طور جد پیگیری شد. خود دولت پیگیری کرد. بازرسی کل کشور پیگیری کرد. وزارت اطلاعات پیگیری کرد. همه مقید و جدی بودیم که پیگیری کنیم. چه اتفاقی افتاد؟ ۱_ جلوی ارزی که قرار بود به آن آقا بدهند که از مجرای صحیح پیش نرفته بود گرفته شد. ۲_ مبلغ ریالی پول که داده بودند به او و تضمین کافی نگرفته بودند اصلاح شد ۳_ فرآیند کلی اصلاح شد.

آیا پای وزیر معزول در پرونده نهاده های دامی گیر است؟ چرا کسی درباره اتهامات ساداتی نژاد شفاف حرف نمی زند و پاسخگو نیست؟

باید جلوی فرآیند غلط گرفته شود. اون فرآیند اصلاح شد. اجازه داده نشد در موارد مشابه این فرآیند ادامه پیدا کند. مورد بعدی این بود که افراد متخلف تحت تعقیب قرار گرفتند. کار به جایی رسید که به هر تقدقر وزیر زیربط استعفا داد و دولت استعفا را پذیرفت. کار به جایی رسید که قائم مقام او برکنار شد و تحت تعقیب قضایی قرار گرفت. کار به جایی رسید که هم کسانی که در این راستا در دو سه قسمت هم در داخل وزارت خانه و هم خارج وزارت خانه و آن فردی که در شرکت خصوصی بود همه تحت تعقیب قرار گرفتند. رفته دادگاه تا الان ۸ جلسه برگزار شده و دارد رسیدگی می‌کند. دیروز پیگیر شدم که دادگاه چقدر طول می‌کشد گفتنم به احتمال قوی این جلسه دفاع آخر را بگیرند و بعد وارد انشای رای شوند

اون آقایی که ریالی را میخواست به بازار ببرد و ارز بگیرد برای واردات خودش رفته بود از یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گرده دبش پول زیادی گرفته بود یعنی ارز را از آن می‌گرفتند. از اینجا بازرسی کل کشور وارد شد که این ارز‌ها را از کجا می‌آورید. یکی از ورودی‌های بازرسی کل کشور از اون پرونده به این پرونده رسید. به نحوی که آقایی که قرار بود واردات انجام دهد؛ که الان بازداشت هست. این فرد ریالی رو می‌برده از این شرکت ارز می‌گرفته. بهش گفتن که شما شرکت خصوص هستید این همه ارز از کجا می‌آورید. بابت صادرات است؟ چیزی صادر کردید؟ بازرسی اینجا حساس شد. وزارت اطلاعات همزمان در جهت دیگری حساس شده بود که یک مقدار قابل توجهی چای در فلان گمرک آمده که این اشکالات را دارد. وزارت اطلاعات رسید به این که تحت عنوان قاچاق چای تحقیقات خود را آغاز کرد.

همزمان با این در اواخر ۱۴۰۱ گزارشی می‌رسد از اتحادیه وارد کنندگان چای به معاون اول رئیس جمهور آقای دکتر مخبر که این تعداد شرکت وارد کننده چای داریم به کل مجموعه ما این عدد ارز تعلق گرفته و به این گروه خاص این مقدار. آقای دکتر مخبر با حساسیت تمام موضوع را پیگیری کرد. از کنارش عبور نکرد که مثلا ما اکنون در تحریم هستیم. اگه این کار را بکنیم فلان مشکل برایمان ایجاد می‌شود. نه با حساسیت تمام بلافاصله از زیرمجموعه ستادفساد اقتصادی خواست تحقیق کند و گزارش رسید به بازرسی ویژه ریاست جمهوری.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین