پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۲۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
سردار محمدباقر سلیمی معاون عملیات ترافیک پلیس راهور مدعی است که در ۹ ماهه ۱۴۰۲ حدود یک میلیون و هفتصد هزار وسایل نقلیه پلاک مخدوش توسط پلیس اعمال قانون شدند. بررسی وضعیت امار تعداد وسایل نقلیه موتوری کشور نشان می‌دهد که کشور تا شهریور ۱۴۰۱، دارای ۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه انواع وسایل نقلیه بوده که ۱۱ میلیون و ۶۵۰ هزار دستگاه معادل ٣۵ درصد موتورسیکلت می‌باشند. سوال اینجاست که چرا باید تخلفی به اسم پوشاندن و مخفی کردن پلاک (با مخدوش کردن و جعل متفاوت است) به حدی فراگیر شود که از هر ۱۵ وسیله نقلیه، راننده یک وسیله مبادرت به این کار کند (تکراری‌ها را بدلیل دسترسی پائین و حساسیت اندک پلیس به مخفی سازی پلاک موتور سوارتان نادیده گرفتیم)؟ خودمان را گول نزنیم، کجای کار اشکال دارد جناب پلیس راهور؟

شعارسال: سردار محمدباقر سلیمی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت شناسایی و خوانایی پلاک وسایل نقلیه گفت: پلاک از ارکان اصلی هویت و عامل شناسایی وسایل نقلیه است و هرگونه تغییر در ارقام، رنگ، ابعاد، حروف و پوشاندن پلاک طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب است.

برخورد با ۱.۷ میلیون وسیله نقلیه پلاک مخدوش در کشور (یک پلاک مخدوش از هر ۱۵ وسیله نقلیه)، واقعا چرا؟ مردم مریضند یا مشکلی وجود دارد؟

وی افزود: این نوع جرم توسط دوربین‌های ترافیکی در معابر درون و برون شهری و همچنین کلیه کارکنان انتظامی کشور شناسایی و برخورد قانونی شده و همچنین مجرمین به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

معاون عملیات ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به برخورد با وسایل نقلیه پلاک مخدوش گفت: در ۹ ماهه ۱۴۰۲ حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار وسایل نقلیه پلاک مخدوش در سراسر کشور توسط پلیس اعمال قانون شدند و حدود ۷۰۰۰ وسیله نقلیه اعم از خودرو یا موتورسیکلت که اقدامشان جعل تعمدی بوده، برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سلیمی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح همچنان با قوت ادامه دارد، به رانندگان توصیه کرد تا نسبت به موضوع وسایل نقلیه حساس بوده و مرتکب تخلفات مربوط به مخدوش پلاک وسیله نقلیه خود نشوند، قطعا همکاران ما با استفاده از ابزار‌های هوشمندی که دارند این تخلف را شناسایی و با مرتکبان برخورد خواهند کرد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 28آذر1402، کدخبر: 1402092819891، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
0
0
می پوشانیم خوب هم می کنم. وقتی گردنه گیری می کنید و جریمه برای پر کردن خیک و جیب گشادتان می رود،کار خوبی می کنیم که می پوشانیم. تخلف کردیم، جریمه اش را همی می دهیم. بهتر از این است که در جیب بی انتهای شهرداری و راهنمایی و رانندگی برود. اصلا این دوتا چکار می کنند. ترافیک عصز و شب و صبح رو کی تحمل می کنه؟ آقایان که خط ویزه نی رانند و می روند؟ خاک بر سر هرچه بی لیاقت و لات
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین