پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
حیدرآسیایی رییس کل دادگستری گلستان بیان داشت که شهردار سابق گرگان به اتهام اختلاس و ارتشا به ۹ سال حبس قطعی محکوم شد. برخی رسانه‌ها اسم شهردار محکوم شده سابق گرگان را محمدرضا سبطی عنوان کرده اند (شهردار گرگان بعد از عبدالرضا دادبود و قبل از سیدالنگی) که صحت و عدم صحت آن جای بررسی بیشتر دارد. لازم به توضیح است که ابراهیم کریمی شهردار اسبق گرگان نیز در سال ۱۳۹۸ محکومیت قطعی به پنج سال حبس پیدا کرده و همچنین درخواست نامبرده جهت اعمال ماده ۴۷۷ و اعاده دادرسی از طرف قوه قضاییه رد شده بود.

شعارسال: حیدر آسیابی روز شنبه اظهار کرد: دادگاه بر اساس شواهد، مدارک و مستندات، شهردار سابق گرگان را تحت عناوین اتهامی اختلاس و ارتشا، مجرم شناخت و بر اساس تبصره ماده ۳۶ قانون مجازات اسلامی، رای پرونده را صادر کرد.

محکومیت شهردار سابق گرگان به ۹ سال حبس به جرم ارتشا و اختلاس

وی بیان کرد: طبق حکم قطعی، شهردار سابق گرگان به علت ارتکاب جرم ارتشا (دریافت رشوه) به پنج سال حبس و بابت اختلاس به چهار سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

سال گذشته در پرونده معروف به فساد شهرداری، شهردار، ۲ عضو شورای شهر و چند تن از کارمندان شهرداری گرگان همراه با تعدادی کارچاق کن و پیمانکار بازداشت شدند.

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

چگونگی اداره شهر استِراباد جدا از دیگر نقاط ایران از جمله پایتخت نبود. اداره امور شهر در گذشته در دست محتسب­‌ها و داروغه‏‌ها بود که توسط حاکمان وقت انتخاب می‎شدند. در یکی از گزارش‏‌های مربوط به استِراباد آمده است: آقا محمود بیگلربیگی مدتی امورات شهر استِراباد را اداره می‎کرد. امر نظافت و پاکیزگی به عهده اهالی بود که در محلات مختلف زندگی می‎کردند. گاهی حکمران نیز دخالت می‎کرد و به نظافت می‎پرداخت. چنان‏چه در سال ۱۲۹۲ ه. ش حسب امر ایالت در بازار جار کشیدند، تا اهالی بلد، کوچه و محلات را جاروب نمایند. راه اندازی اداره بلدیه در استِراباد همچون دیگر مظاهر تمدنی نسبت به پایتخت دیرتر صورت گرفت. ولی پاره‏‌ای گزارش‏‌ها نشانگر آن است که در عصر احمدشاه، بلدیه در شهر استِراباد فعال و وظیفه شهرداری و شهربانی را توأمان انجام می‏ داد. در یکی از گزارش‏‌های وکیل‏ الدوله مقصودلو آمده است: «حسب الامر حکومت وقت سعدالسلطنه - رییس مالیه مباشرت بلدیه - را واگذار به وکیل التجار نموده‏ اند. بشکل اسمی، شهرداری گرگان در سال ۱۳۰۴ تاسیس شد. اما باید پذیرفت که تاسیس بلدیه به سال قبل از ۱۳۰۴ برمی‏ گردد. گفته شده است مکان اولیه استقرار بلدیه در «درخانه» عمارت "آقا محمد خانی" بود. با تاسیس ساختمان شهرداری اداره بلدیه رسماً به مکان جدید خود انتقال یافت و نام آن از سال ۱۳۱۴ تحت عنوان شهرداری فراگیر شد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین