پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۳۰۷۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
محمد یوسف وند دادستان رباط‌کریم ضمن تایید دستگیری یونس غفاری شهردار لواسان (شهردار سابق رباط کریم) از احتمال تداوم دستگیری‌ها در پرونده مطرح درخصوص اتهام فساد کارکنان و شهردار شهرداری رباط کریم خبر داد (برخی از منابع خبر دستگیری را کذب دانسته و احضار به پلیس امنیت اقتصادی را مطرح کرده اند). در صورت تائید خبر بازداشت باید اضافه نمود که یونس غفاری در حالی بازداشت شد که سمت شهرداری شهر لواسان را عهده دار بود. غفاری در اردیبهشت ۱۴۰۲ بعد از ۱۸ ماه خدمت در شهرداری رباط کریم از سمت خود استعفا داده و به شهرداری لواسان منصوب شد. بنا بر اطلاعات دریافتی در یک سال اخیر، پرونده‌های دستگیری عدیده‌ای در شهرداری رباط کریم پیگیری شده است.

شعارسال: محمد یوسف‌وند دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم با تایید دستگیری شهردار لواسان (شهردار سابق رباط‌کریم) اظهار کرد، اتهام و دستگیری شهردار سابق رباط‌کریم مربوط به پرونده‌های سابق بعضی از اعضای شورای شهر و برخی از کارمندان شهرداری، معاونین شهردار رباط‌کریم بوده است. وی در ادامه با توجه به تحقیقات و در دست بررسی بودن پرونده فساد شهرداری رباط‌کریم گفت: در ادامه بررسی‌های پرونده‌های قبلی به اسناد جدیدی در راستای تخلفات و فساد مالی شهردار رباط‌کریم دست پیدا کردیم که حسب دستور بازپرس با قرار بازداشت موقت دستگیر و هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

جزئیات دستگیری شهردار لواسان از زبان دادستان رباط کریم + پرونده ،مربوط به محل کار قبلی غفاری در رباط کریم است

یوسف‌وند دادستان رباط‌کریم تاکید کرد و گفت بازداشت یونس غفاری ارتباطی با سمت وی در شهرداری لواسان ندارد. وی در ادامه در خصوص برخورد با فساد بیان داشت که دستگاه قضایی با هیچ کس و هیچ مقامی در هر سمتی که باشد تعارف ندارد و در این مسیر به هر مسؤولی برسد که مرتکب فساد یا جرمی شده باشد، با شدت برخورد خواهد شد. تحقیقات در خصوص تخلفات و فساد مالی شهردار سابق رباط‌کریم و سایر دستگیر شدگان ادامه دارد و ممکن هست به دستگیری‌های جدید هم منتهی شود.

جزئیات دستگیری شهردار لواسان از زبان دادستان رباط کریم + پرونده ،مربوط به محل کار قبلی غفاری در رباط کریم است

لازم به توضیح است که یونس غفاری در طول دوره شهرداری خود در رباط کریم، حاشیه‌های چندی را نیز رقم زده بود. یکی از این حاشیه‌ها، درخواست ودیعه مسکن یک میلیارد تومانی بوده است. در دی ماه ۱۴۰۰، یونس غفاری شهردار جدید رباط کریم در حالی که هنوز عمر مدیریتش در این شهر به یک ماه نرسیده و تعداد درخواست‌های عمرانی و خدماتی او از شورا همچنان صفر بوده است، بشکلی قاطع و با استنادات قانونی از نمایندگان شورای شهر رباط کریم تقاضا کرده تا با قید فوریت و در اولین جلسه شورا نسبت به اختصاص یک میلیارد تومان جهت اجاره یا رهن خانه برای آقای شهردار موافقت کرده و آن را ابلاغ کنند.

جزئیات دستگیری شهردار لواسان از زبان دادستان رباط کریم + پرونده ،مربوط به محل کار قبلی غفاری در رباط کریم است

این موضوعی است که پریسا ایناتلو نایب رئیس شورای شهر رباط کریم هم آن را تأیید کرد و در گفتگو با رسانه‌ها بیان داشته بود که بر اساس قانون، شورای شهر ۵۰ درصد مبلغ ودیعه مسکن آقای شهردار را تصویب می‌کند و مابقی را شهردار از جیب خودش باید تأمین کند. در مقابل هم منتقدین بیان می‌داشتند که مبلغ ودیعه یک آپارتمان خوب در رباط کریم بین ۲۰۰-۴۰۰ میلیون تومان است. گویا شهردار (یونس غفاری) به دنبال اجاره ویلای دربستی در شهرک «خانه» بوده که هزینه ودیعه یک ویلای ۱۲۰۰ متری چیزی در حدود دو میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ می‌باشد.

تعداد بازدید : 60

یونس غفاری شهردار قبلی رباط کریم و شهردار جدید لواسان، جوان متولد دهه ۶۰ بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته طراحی شهری است و پیش از این در سمت‌های مختلفی در حوزه شهرسازی و امور شهری رباط کریم فعالیت داشته است (معاونت شهرسازی و امور زیبا بنایی شهرداری رباط کریم، رئیس هیئت مدیره سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری رباط کریم، معاونت فنی و شهرسازی شهرداری باغستان، کارشناس اداره کل مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری تهران). یونس غفاری با اتخاذ دو رای مخالف و ۵ رای موافق در جلسه اعضای شورای شهر رباط کریم به عنوان شهردار منتخب برگزیده شده بود. وی در مراسم معارفه خود بعنوان شهردار رباط کریم بیان داشته بود که رباط کریم نیازمند انقلابی درعرصه‌های مختلف از جمله آسفالت معابر است. ایجاد درآمد پایدار، شفافیت، انضباط مالی، فسادستیزی، مدیریت بهینه پسماند، کمربند سبز شهر رباط کریم، رسیدگی به زیرگذر‌های ۵گانه شهر، ساماندهی تابلو‌های شهری و صنوف از برنامه‌های مدیریت شهری برای آینده رباط کریم بوده و برای نیل به اهداف وبرنامه‌های تعیین شده نیازمند یک همگرایی جمعی هستیم و برای آبادانی وتوسعه شهری به یاری همه مجموعه‌های ذیربط چشم داریم تابتوانیم شهری در خور شان نام رباط کریم ومردم عزیز آن داشته باشیم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین