پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۲۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۶
روز گذشته در جریان حمله موشکی رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق، سید رضی موسوی معروف به سیدرضی از مستشاران باسابقه سپاه در سوریه به شهادت رسید. حسین اکبری سفیر جمهوری اسلامی ایران درسوریه جزییات تازه‌ای از نحوه شهادت «سید رضی موسوی» ارایه داد و تاکید کرد بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۱ و۱۹۷۳ این حمله جنایت از سوی رژیم صهیونیستی بوده است. پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، ضمن محکوم کردن این جنایت و عرض تبریک و تسلیت خدمت امام عصر ، رهبر انقلاب، مردم شریف ایران و خانواده معظم شهید، درخواست و انتظار اجرای قاعده شرعی یک به هفتاد در جزا دهی متقابل با رویکرد عملیاتی دشنه پر درد و بی صدای ایرانی در داخل خاک اسرائیل ( با تاکید بر شهرهای پنج گانه اشدود ،بت یام، حیفا، ریشون و تل آویو) و خارج از اسرائیل (با تاکید بر سوریه ، لبنان،اردن) را دارد. سربسته عرض شد و اهل فن ، فهم لازم به این درخواست را دارند.

شعارسال: «حسین اکبری» سفیر کشورمان در سوریه، با اشاره به نحوه شهادت «سید رضی موسوی» از یاران دیرین شهید حاج قاسم سلیمانی به دست رژیم اشغالگر اظهار کرد: ایشان، امروز ساعت ١۴ در سفارت کشورمان بودند و در محل دفتر کارشان حضور داشتند و سپس در بعد از ظهر، به محل اقامت و منزل‌شان در محله «زینبیه» رفتند.

جزئیات شهادت «سیدرضی موسوی» از زبان سفیر ایران در سوریه + سایه سیاه در اشدود ،بت یام، حیفا، ریشون و تل آویو

وی افزود: با توجه به اینکه همسر این شهید، معلم هستند، در آن ساعت در منزل حضور نداشتند و در ساعت ١۶:٢٠ بعد از ظهر، منزل ایشان ظاهراً با سه موشک از طرف رژیم صهیونیستی هدف قرار می‌گیرد و ساختمان تخریب و پیکر این شهید به حیاط پرتاب می‌شود.

جزئیات شهادت «سیدرضی موسوی» از زبان سفیر ایران در سوریه + سایه سیاه در اشدود ،بت یام، حیفا، ریشون و تل آویو

وی در ادامه به سوابق شهید موسوی اشاره کرد و افزود: ایشان، دیپلمات و رایزن دوم در سفارت کشورمان بودند که گذرنامه دیپلماتیک و اقامت دیپلماتیک در اینجا داشتند و در واقع بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی ۱۹۶۱ و ۱۹۷۳ این حمله به عنوان جنایت از سوی رژیم صهیونیستی انجام شده است.

اکبری افزود: صهیونیست‌ها ضمن اینکه این جنایت را مرتکب شدند، به حوزه امنیت کشور سوریه نیز تعدی کردند، زیرا که تأمین امنیت دیپلمات‌ها به عهده کشور میزبان است.

سفیر کشورمان در سوریه ادامه داد: ایشان در مدت زمان حضورشان در سوریه، فعالیت مستشاری داشتند.

تعداد بازدید : 7
 
تعداد بازدید : 6

شهید سیدرضی موسوی از جمله قدیمی‌ترین مستشاران سپاه در سوریه و از همراهان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود.

جزئیات شهادت «سیدرضی موسوی» از زبان سفیر ایران در سوریه + سایه سیاه در اشدود ،بت یام، حیفا، ریشون و تل آویو

روابط عمومی کل سپاه هم دراین رابطه اطلاعیه‌ای به این شرح صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران می‌رساند ساعاتی قبل در حمله موشکی جنایتکارانه رژیم جعلی و کودک کش صهیونیستی به دمشق " سردار سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی " از مستشاران نظامی باسابقه سپاه در سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

وی از همرزمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت در سوریه بود.

با تبریک و تسلیت شهادت این سردار عالیقدر به حضرت ولیعصر (عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله العالی)، خانواده معظم و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی، تاکید می‌شود بی تردید رژیم غاصب و متوحش صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد پرداخت.

برنامه‌های مربوط به انتقال، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر آن شهید متعاقباً به استحضار ملت عظیم‌الشأن ایران رسانده خواهد شد.

اطلاعات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از متن:

شبکه خبری المیادین از دمشق گزارش داد که «اسرائیل با استفاده از سه موشک، سید رضی را به شهادت رساند». شهید رضی موسوی در تمام مراحل پشتیبانی در جنگ سوریه شرکت کرده و در نبرد‌های صحرا و حومه دمشق شرکت داشت و از افراد ثابت قدمی بود که حمله غرب حلب را دفع کرد. شهید رضی موسوی طی سال‌های گذشته چندین بار مورد سوء قصد رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود. سردار حسین پلارک، رئیس ستاد پشتیبانی از جبهه مقاومت در گفتگو با شبکه خبر گفت: صهیونیست‌ها قبلا ۲ بار به شهید سید رضی موسوی سوءقصد کرده بودند.

تعداد بازدید : 4

چه کسانی مکان دقیق سردار بلندپایه سپاه را به اسرائیل دادند؟

جزئیات شهادت «سیدرضی موسوی» از زبان سفیر ایران در سوریه + سایه سیاه در اشدود ،بت یام، حیفا، ریشون و تل آویو

سردار جعفر اسدی فرمانده اسبق مستشاران ایرانی در سوریه و معاون بازرسی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) با اشاره به شهادت سردار سید رضی موسوی در سوریه توسط اسرائیل گفت: رژیم صهیونیستی، هفته‌های گذشته هم همین مکان را به گمان اینکه شهید سید رضی موسوی در آنجا حضور دارد هدف گرفته بود، ولی او در آن مکان نبود؛ ولی این بار به واسطه جاسوس‌هایی که داشتند، توانستند مکان دقیق حضورش را شناسایی کنند.

جزئیات شهادت «سیدرضی موسوی» از زبان سفیر ایران در سوریه + سایه سیاه در اشدود ،بت یام، حیفا، ریشون و تل آویو

علت تلاش‌های مکرر اسرائیل برای ترور «سید رضی» چه بود؟

سید علی صالحی ملقب به ابوتراب از همرزمان شهید سید رضی موسوی می‌گوید، از سال گذشته و با اعلام خبری از رسانه‌های معاند، ظن و گمان‌ها برای برنامه دقیق رژیم صهیونیستی جهت ترور شهید سید رضی بیشتر و جدی‌تر شد. سید رضی از مستشاران باسابقه سپاه پاسداران در سوریه و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت بود که روز گذشته، چهارم دی ماه ۱۴۰۲ در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق، به شهادت رسید. سید رضی از سربازان پیشکسوت در عرصه مقاومت بود که قریب به ۲۵ سال در مقاومت منطقه نقش‌آفرینی کرد. او یار دیرین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به دیدار او شتافت.

صالحی می‌گوید که از نقشه‌های مختلف اسرائیل برای ترور سید رضی چنین می‌گوید: سال گذشته شبکه اینترنشنال خبری از او پخش کرد و در آن تصویر سید رضی را منتشر کرد. از آن زمان به بعد ظن و گمان‌ها برای برنامه دقیق اسرائیل جهت ترور ایشان بیشتر و جدی‌تر شد، پیش‌تر چندین بار مقرّی را که در آن فعالیت داشت، زده بودند، اما موفق به ترورش نشده بودند. یکی از ترور‌های ناموفق ایشان در ماجرای شهادت سید مصطفی بدرالدین مشهور به ذوالفقار از فرماندهان حزب‌الله لبنان بود که در دفتر سید رضی اتفاق افتاده بود. بدرالدین در این ماجرا به شهادت رسید، اما سید رضی آنجا نبود و در امان ماند.

جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت درپی شهادت سیدرضی:

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس بیان داشت که جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت درپی شهادت سیدرضی تشکیل می‌شود. وی بیان داشت که هفته آینده در جلسه کمیسیون امنیت ملی موضوع به اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی علیه شهید «سیدرضی موسوی» خواهیم پرداخت. از مسئولان وزارت خارجه، نظامی و اطلاعاتی کشور دعوت خواهد شد تا ابعاد این حادثه مورد بررسی قرار بگیرد. قطعا این اقدام رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نخواهد ماند و همان طور که مسئولان لشگری و کشوری گفتند اسرائیل تاوان سختی نسبت به این اقدام شنیع و وحشیانه خود خواهد داد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین