پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۳۶۹۰
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
همه می دانیم که کالای قاچاق که بال ندارد که بپرد. لذا وقتی با مسئله کالای قاچاق مواجه می شویم، سه نهاد مرزبانی، گمرکات و ستاد مقابله با قاچاق ارز و کالا را باید بعنوان مسئول این واقعه بدانیم و حساب کشی کنیم. اما گویا اراده ای در کشور برای گرفتن ماست خور مدیران این سه نهاد وجود ندارد. یا شاید قاچاقچیان محترم و نامحترم، ارتباط خاصی با برخی از همکاران این سه نهاد دارند؟ دو قانون از کجا آورده ای و محاسبه دارایی در قبل و بعد از دوره تصدی پست ،کمک کار مناسبی برای شفاف شدن برخی از کثافت کاری ها و افراد کثیف اقتصادی و یا حتی اثبات قصور، تقصیر، ترک فعل و اهمال می باشد.بازار مملو از لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق است و انگاه محمود آل بویه مدیرکل اداره فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو ، از ترجیح واردات بالک لوازم آرایشی و بهداشتی می گوید. پیشنهاد بدی نیست ، اما محمود داستان ما ، گویا نمی داند که بسیاری از برند ها در سوله های اطراف ورامین پر و پلمپ می شوند.

شعارسال: محمود آل بویه در پاسخ به این سوال که کدام بخش دولت مخالف واردات بالک محصولات آرایشی و بهداشتی است؟ گفت: نمی‌دانیم چه کسی مخالف است. سال گذشته وزیر بهداشت طی نامه‌ای به وزیر صمت با ارائه دلایلی اعلام کرد که واردات بالک محصولات آرایشی و بهداشتی به صرفه است و بهتر است انجام شود چرا که این نوع واردات منجر به اشتغالزایی، عرضه محصولات مطمئن و معتبر در بازار داخلی، کاهش قاچاق و رشد صادرات می‌شود. متاسفانه تاکنون وزارت صمت پاسخی به این نامه نداده و ظاهرا گفته که باید این نامه در جلسه سران قوا مطرح شود، اما بهرحال ما تاکنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم.

آیا با واردات بالک محصولات آرایشی، مشکل تقلب حل می شود؟ + آیا کالای قاچاق بال پرواز دارد؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا از وضعیت کنونی بازار محصولات آرایشی کشور که بالغ بر ۹۰ درصد آن را محصولات قاچاق و تقلبی تشکیل می‌دهد، راضی هستید یا خیر؟ توضیح داد: سهم ۹۰ درصدی محصولات قاچاق در بازار محصولات آرایشی کشور درست نیست و اشتباه است. اطلاعاتی در این زمینه وجود ندارد که بتوانیم دقیق اعلام کنیم. متاسفانه در حال حاضر شرایطی به وجود آمده که محصولات آرایشی و بهداشتی با برند اصلی، اما به صورت تقلبی در بازار عرضه می‌شوند و در واقع مصرف‌کننده پول محصول خارجی را می‌دهد، اما محصولی که مصرف می‌کند، تقلبی است و اصل نیست. یکی از روش‌هایی که باعث کاهش عرضه محصولات آرایشی تقلبی در بازار می‌شود، این است که اجازه داده شود این محصولات به صورت بالک وارد کشور شوند. کنترل بازار محصولات آرایشی و بهداشتی در اختیار وزارت صمت است و سازمان غذا و دارو تنها وظیفه نظارت بر کیفیت این محصولات را بر عهده دارد. وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو موافق واردات بالک محصولات آرایشی و بهداشتی هستند.

مدیرکل اداره فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو افزود: شرکت‌های معدودی در مناطق آزاد کشور محصولات آرایشی و بهداشتی را به صورت بالک وارد و اقدام به تولید برای صادرات می‌کنند، اما اگر بخواهند این محصولات را وارد سرزمین مادری کنند، ضوابط خاص خود را دارد و مانند محصولات تولید داخل با آن‌ها برخورد می‌شود، یعنی باید ثبت و بررسی شوند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت فانا، تاریخ انتشار: 4بهمن1402، کدخبر: 52706، www.daroovasalamat.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین