پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۶۴۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
وزیر دفاع انگلیس از توافق ۱۲۵میلیاردی با یک شرکت تسلیحاتی آمریکایی و دو برابر شدن ناوگان پهپادهای مسلح انگلیس خبر داد.

شعار سال: «مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس روز یکشنبه از توافق 125 میلیارد دلاری این کشور با شرکت تولید کننده تسلیحاتی «جنرال اتومیکس» آمریکا و متعاقب آن دو برابر شدن ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین مسلح انگلیس خبر داد.

هفته نامه آبزرور نوشت: قرار است طبق این قرارداد، جنرال اتومیکس آمریکا که سازنده پهپادهای «پریدیتور» و «ریپر» است، 10 فروند پهپاد را در اختیار نیروی هوایی سلطنتی انگلیس قرار دهد که به این ترتیب، تعداد پهپادهای ناوگان هوایی انگلیس از 10 به 20 عدد خواهد رسید.

«دیوید کامرون» نخست وزیر سابق انگلیس نیز سال گذشته میلادی از افزایش تعداد پهپادهای این کشور در راستای بررسی دفاع استراتژیک لندن خبر داده بود.

وزیر دفاع انگلیس با تاکید بر اینکه لندن با تهدیدهای نوظهوری روبرو است و باید راه حل هایی ابتکاری در جهت پیشی گرفتن از دشمنان در پیش بگیرد، گفت که دو برابر کردن سرمایه گذاری ها در ناوگان هواپیماهای بدون سرنشین به معنای تقویت اساسی بخش توان آتشی، تصویر برداری و جمع آوری اطلاعاتی انگلیس است.

پهپادهای مسلح انگلیس تا پیش از این روی حمله به داعش در سوریه و عراق متمرکز بوده اند.

پهپادهای سفارش داده شده انگلیس به شرکت آمریکایی جنرال اتومیکس، نسخه پیشرفته تری در مقایسه با پریدیتورها هستند و قرار است پروازهای آزمایشی آنها نیز در سال 2019 میلادی انجام شود و به این ترتیب، این پهپادهادر سال 2021 میلادی، به ناوگان هوایی انگلیس اضافه خواهند شد.

نیروی هوایی انگلیس پهپادهای جدید خود را «پروتکتر» می نامد که با موشک های «بریم استون 2» ساخت انگلیس مجهز و مسلح خواهند شد و قابلیت پرواز و فرود خودکار خواهند داشت.

این مقام ارشد دفاعی آمریکا همچنین درباره انتصاب «جیمز ماتیس» ژنرال بازنشسته آمریکایی به عنوان وزیر دفاع دولت ترامپ ابراز خوش بینی کرد و گفت اولویت های او در همکاری با ماتیس، حفظ شتاب و نیروی حرکتیدر مقابل داعش در عراق و طالبان در افغانستان خواهد بود و اصلاح ناتو که ترامپ اولویت دوم خواهد بود.

ترامپ ناتو را یک ائتلاف نظامی منسوخ نامیده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 14 آذر 95 ، کد مطلب: 1257452: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین