پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۸۸۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
یک روانشناس گفت: مسئله طلاق و جدایی زوجین برای هر کدام از طرفین مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

شعار سال:

امیرهوشنگ مهریار روانشناس درباره اینکه پس از طلاق به کدام یک از زوجین آسیب بیشتری وارد می‌شود، اظهار داشت: اینکه آیا واقعا مقوله طلاق برای آقایان سخت‌تر است یا خانم‌ها مسئله‌ای است که خیلی به آن پرداخته نشده است.

وی تصریح کرد: به هر حال ازدواج مستلزم سرمایه‌گذاری عاطفی و مادی بسیاری برای طرفین است و به هم خوردن یک رابطه آسیب‌های اجتماعی و مالی را برای زوجین ایجاد می‌کند.

مهریار افزود: البته باید به این نکته توجه کنیم که بر هم خوردن یک رابطه هزینه‌هایی را برای آقایان در پی دارد و این امر خیلی به مذاقشان خوش نمی‌آید.

این روانشناس در رابطه با آسیب‌های روحی زوجین پس از طلاق گفت: میزان لطمه‌های روحی به طرفین به این امر بستگی دارد که مسئله طلاق از سوی مرد یا زن مطرح شده باشد و در نتیجه پذیرش قضیه برای طرف مطرح کننده راحت تر خواهد بود.

وی ادامه داد: در جامعه ما مردها در زمان طلاق و جدایی از همسر آسیب‌های کمتری از لحاظ روحی خواهند دید، مردی با 40 سال سن پس از جدایی به سادگی می‌تواند با خانمی کوچکتر از خود ازدواج کند.

مهریار گفت: در صورتی که خانم‌ها در دوره پس از طلاق در جامعه با بحران‌های مختلفی از جمله مشکلات مالی، مشکلات احساسی، عدم حمایت از سوی خانواده و جامعه و تنهایی مواجه هستند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات طلاق برای خانم‌ها این است که در بسیاری از موارد امکان ازدواج مجدد وجود ندارد.

این روانشناس اظهار داشت: در کشور ما تنها مسئله‌ای که برای مردها پس از طلاق مشکل ساز می‌شود پرداخت مهریه و مشکلات مالی است و از لحاظ  روحی خیلی دچار مشکل نخواهند شد و یا اگر احساس تنهایی کنند مقطعی بوده و زودگذر است.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار 17 آذر 1395، کد مطلب: 435490 : www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین