پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۶۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان تاثیری در کاهش فشارهای اجتماعی ندارد، گفت: این اقدام تنها پاک کردن صورت مساله است.

شعار سال: زهرا ساعی در خصوص در خصوص حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه، گفت: نگاه و فرهنگ طلاق در کشور ما مذموم است، در گذشته به هیچ عنوان خانواده ها حاضر به طلاق فرزندان خود نمی‌شدند اما هم‌اکنون به راحتی اتفاق می‌افتد در واقع در سال‌های اخیر قباحت این کار نسبت به گذشته کمتر شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با این حال پدیده طلاق هنوز به لحاظ پذیرش اجتماعی با مشکلاتی روبه روست، حذف واژه طلاق از شناسنامه هم جهت رفع نگاه‌های متفاوت و کاهش فشارهای اجتماعی مطرح شده در حالی که این اقدام خود آسیب‌زاست.

وی افزود: در حقیقت حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان موضوعات دیگر را تحت شعاع قرار می‌دهد، به خصوص اعتماد عمومی و ازدواج‌های مجدد را خدشه‌دار می‌کند. لذا برای جلوگیری از افزایش شک و تردید‌ها به موضوع ازدواج باید از حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان صرف نظر شود.

ساعی معتقد است: حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان تنها پاک کردن صورت مساله است، زیرا کسی که طلاق گرفته باید این موضوع را بپذیرد و با پاک کردن این واژه از شناسنامه، تغییری در احوال و نگا‌ه‌ها به این افراد صورت نمی گیرد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مسئولان سازمان ثبت احوال باید کارشناسانه و با تامل به این موضوع بپردازند، حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مشکلی از مشکلات زنان مطلقه کم نمی کند.

رییس سازمان ثبت احوال از تهیه پیش نویس حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه خبر داد و گفت: در حال حاضر فقط واژه طلاق از شناسنامه خانم هایی که عقد کرده اند اما دوشیزه هستند حذف می شود./

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مجلس شورای اسلامی ، تاریخ انتشار 14 شهریور 96، کدمطلب:347345، www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین