پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۵
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده از ایجاد تغییر در روند طلاق ابراز امیدواری کرد و گفت: این شرایط باید به‌طور کامل و آماری رصد شود تا در سطح ملی به نتایج مهمی از کاهش آسیب‌های اجتماعی کشور برسیم.

شعار سالمعصومه ابتکار در افتتاح طرح‌های مداخله در طلاق در کشور و 13 شهرستان خراسان رضوی افزود: بزرگترین هدف حکومت دینی کاهش رنج مردم است.

ابتکار از انتظار جامعه برای رسیدن از شعار و آرمان به عملکرد و عمل گفت و افزود: ما باید برای حصول این نتیجه به الگوی موفقی بر اساس آموزه‌های دینی برسیم که بسیج اجتماعی در این خصوص و شروع کار از کودکان، نوجوانان و جوانان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی از همکاری با آموزش و پرورش برای آموزش رسمی خبر داد و گفت: باید از رویکرد درمانی برای فرزندان خودمان در مقابل آسیب‌های اجتماعی که هر روز در حال تغییر هستند، استفاده کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به بحران‌های خانواده در دنیا، این آسیب‌ها را ناشی از تغییرات در سطوح مختلف اقتصاد و جامعه دانست و راه حل‌وفصل این بحران‌ها را الگویی موفق بر اساس آموزه‌های دینی خواند.

وی از ایجاد یک حرکت اجتماعی توسط خانواده‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد استقبال کرد و گفت: باید نسل آینده، نسلی دارای مصونیت اجتماعی در مقابل آسیب‌ها و دارای عزت نفس بالا باشد.

ابتکار با تأکید بر نقش بسیار مهم رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه ملی، شکل‌گیری یک گفت‌وگوی ملی در این خصوص را خواستار شد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اهمیت آموزش‌های قبل و حین ازدواج، تصریح کرد: ناآگاهی زیاد از ابعاد مختلف مسائل و تعریف محدودیت‌های غلط که باعث شکل‌گیری رفتارهای پرخطر می‌شوند و عزت نفس و آینده زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهند، مسائل نگران‌کننده‌ای است و باید متخصصان برای این مشکلات راه حل پیدا کنند.

وی از توجه به یافتن راه حل قبل از رسیدن به نقش و اهمیت اورژانس اجتماعی گفت و افزود: لایحۀ تأمین امنیت زنان که در قوه قضاییه در مراحل پایانی قرار دارد، هرچه سریع‌تر به اتمام برسد تا این میزان خشونت در خانواده و جامعه که به مردان، زنان و فرزندان آسیب می‌زند، کاهش پیدا کند.

ابتکار با اشاره به وجود اختلاف نظرها و تفاوت سلایق، از تبدیل کردن این تفاوت‌ها به فرصت گفت و از رهنمون‌سازی مردم به سمت گفت‌وگوی اجتماعی در همه سطوح استقبال کرد.

وی افزود: آسیب‌های فیزیکی و روحی در اثر خشونت به بار می‌آید که رفع آن بسیار دشوار است. تنها راه ایجاد نیکی در جامعه راه افتادن فرهنگ ایثار و گذشت است و امیدواریم عشق به ائمه، به‌ویژه در خراسان رضوی، سبب تحرک خوبی در این زمینه باشد.

به گزارش ایسنا، همچنین ابتکار در افتتاح پارلمان زنان 11 شهرستان خراسان رضوی پارلمان زنان که با نوآوری خراسان رضوی راه‌اندازی شده است، را برای سایر استان‌ها مفید و ضروری دانست.

وی با اشاره به سرمایه عظیم اجتماعی زنان، شکل‌گیری این پارلمان را کاری ارزشمند خواند و بیان کرد: پای کار آمدن این سرمایه در جهت پیشبرد اهداف دولت در زمینه‌های مختلف مانند آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، مسائل اقتصادی، اشتغال، حفاظت محیط زیست، آموزش و به‌ویژه حقوق شهروندی بسیار مؤثر خواهد بود.

وی از اعضای این پارلمان درخواست کرد با نگاه بلند خود گام‌های مؤثری در جهت تعالی اجتماعی بردارند و افزود: باید این بازوی مشورتی با توجه به تخصص، تحصیلات و سابقه اجرائی اعضا در جهت جلب مشارکت زنان و خانواده‌ها برای شکل‌گیری گفت‌وگوی ملی مؤثر باشند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 13 شهریور 96، کدمطلب:96061307689، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین