پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۰۰۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۱
رییس جمهور در تماس تلفنی رییس جمهور ونزوئلا با وی، تداوم مشورت و همکاری های کشورهای اوپک را جهت ثبات بازار و افزایش قیمت نفت ضروری دانست.

شعار سال: به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر پنجشنبه در تماس تلفنی "نیکلاس مادورو" با وی، به رایزنی های فشرده تهران کاراکاس برای ثبات بازار و افزایش بهای نفت اشاره کرد و توافقاتی که در پی نشست های الجزایر و وین حاصل شد، گفت: در گام اول باید همه کشورهای تولید کننده نفت تلاش کنند که در شش ماهه اول سال آینده این توافقات به خوبی اجرایی و عملیاتی شود و لذا تداوم رایزنی ها و گفت و گوها در این زمینه ضروری است.

روحانی همچنین با تاکید بر اینکه همچنان مصمم هستیم از ثبات بازار و افزایش بهای نفت حمایت کنیم، نقش کشورهای غیر اوپک را در موفقیت کامل توافقات حاصله مهم ذکر کرد و اظهارداشت: همکاری تنگاتنگ میان کشورهای اوپک و غیر اوپک برای ثبات بهای نفت و افزایش آن، بسیار با اهمیت است.

وی همچنین به جایگاه ویژه آمریکای لاتین و از جمله ونزوئلا در سیاست خارجی ایران اشاره ‏کرد و اظهار داشت: گسترش و توسعه همکاری ها با آمریکای لاتین و از جمله ونزوئلا پیوسته برای ایران اسلامی دارای اهمیت بوده و هست.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به ریاست ونزوئلا بر جنبش عدم تعهد اشاره و ابراز امیدواری کرد که کاراکاس با بهره گیری از این فرصت، در مسیر تقویت همکاری میان کشورهای عضو این جنبش بیش از پیش تلاش نماید.

رییس جمهور ونزوئلا نیز در این تماس تلفنی با تبریک در زمینه موفقیت تلاش های دو کشور در اوپک، به موضوع اقدام کشورهای تولید کننده نفت برای تثبیت بهای نفت پرداخت و گفت: توافق میان کشورهای تولید کننده نفت در اجلاس وین، یک پیروزی برای همه اعضا بود و دستاوردهای آن در ماه های آتی بیش از پیش آشکار خواهد شد.

نیکلاس مادورو در این گفت و گوی تلفنی از حمایت های ایران قدردانی و بر عزم راسخ کشورش برای توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری ها میان تهران و کاراکاس تاکید کرد.

رییس جمهور ونزوئلا با بیان اینکه نباید اجازه دهیم قیمت نفت را دلالان نفتی تعیین کنند، تاکید کرد: گام های کنونی باید تا رسیدن به قیمت واقعی و عادلانه نفت ادامه یابد و هماهنگی میان ایران و ونزوئلا در این عرصه بسیار حائز اهمیت است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 18 آذر 95 ، کد مطلب: 253480: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین