پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
رییس جمهور، تروریسم و اختلاف افکنی میان ملت‌های منطقه را دو توطئه بزرگ دشمنان خواند و با تاکید بر ضرورت حفظ هشیاری و وحدت مسلمانان، اظهارداشت: تردیدی نیست که ملت‌های مظلوم منطقه و بویژه مردم عراق، با حفظ وحدت خود پیروز نهایی این مبارزه خواهند بود.

شعار سال: حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه در دیدار رییس و شماری از اعضای ائتلاف ملی شیعیان عراق، موفقیت‌های سیاسی و نظامی مردم، دولت و همه نیروهای عراقی در مقابله با توطئه‌های خارجی و در راس آن‌ها تروریسم را بسیار ارزنده دانست و گفت: ملت و دولت ایران در این مبارزه، در کنار ملت‌های مظلوم منطقه از جمله عراق و سوریه خواهد بود و از هیچ تلاشی دراین مسیر دریغ نمی‌کنند.

رییس جمهور با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد اختلاف میان اقوام و ملت‌های منطقه گفت: مخالفان وحدت و تمامیت ارضی عراق به دنبال این هستند که میان اقوام و مذاهب مردم عراق تفرقه بیاندازند تا فضا برای پیشبرد طرحهای آن‌ها مهیا شود و در چنین فضایی، شکل گیری ائتلاف ملی شیعیان عراق در مسیر حفظ و تقویت پایه‌های وحدت ملی در این کشور با جذب همه جریان‌ها، اقوام و مذاهب، اقدامی بسیار ارزشمند است.

روحانی افزود: تلاش‌های سیاسی این ائتلاف ملی، در کنار تلاش‌های ارتش عراق و نیروهای مردمی الحشد الشعبی در میدان جهاد و مبارزه علیه تروریست‌ها و مهم‌تر از همه تدابیر مرجعیت، آینده را امید بخش کرده است.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه مساله مهم در عراق، حفظ تمامیت ارضی و تقویت وحدت میان مردم این کشور است، اظهارداشت: متاسفانه اعمال و گفتار برخی از قدرت‌های بزرگ نشان می‌دهد که آن‌ها همچنان مثل گذشته به دنبال تفرقه‌افکنی در میان مردم عراق هستند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تحکیم و تقویت روابط تهرانبغداد در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و رفع برخی موانع موجود در این مسیر اشاره کرد و گفت: راهپیمایی اربعین، تبلور اراده دو ملت برای ارتقاء نقش اسلام است.

«عمار حکیم» رییس ائتلاف ملی شیعیان عراق نیز در این دیدار گزارشی را از شرایط جاری عراق و روند شکل گیری ائتلاف ملی و طرح پیشنهادی این ائتلاف برای تقویت وحدت ملی در این کشور، ارائه کرد.

رییس ائتلاف ملی شیعیان عراق با قدردانی از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت عراق گفت: ما با توجه به علاقه‌مندی دو ملت، خواهان روابطی میان ایران و عراق هستیم که در منطقه الگو و مثال زدنی باشد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايلنا، تاریخ انتشار: 23 آذر 1395، کد مطلب: 437761 :www. ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین