پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۰۶۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سید عمار حکیم گفت: بزرگترین تهدید برای امنیت و ثبات جهان اسلام، دامن زدن به اختلافات مذهبی و ایجاد درگیری بین برادران مسلمان می‌باشد.

شعارسال: سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی و رئیس اتحاد ملی شیعیان عراق، ظهر روز سه شنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار، با اشاره به مناسبات گرم و برادرانه میان دو کشور، از تلاش و میزبانی شایسته مردم و مسئولان عراق در برگزاری مراسم اربعین حسینی تقدیر و تشکر کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت جایگاه عراق در منطقه و لزوم تلاش مشترک برای کمک به حل مسائل و مشکلات عراق گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره روابط متینی با کشورهای منطقه دارد و از هرگونه توسعه روابط با همسایگان و منطقه استقبال می کند.

وی افزود: ما بر حمایت‌های خود از مردم و دولت عراق در تمامی زمینه‌ها ادامه خواهیم داد.

لاریجانی گفت: بزرگترین تهدید برای امنیت و ثبات جهان اسلام، دامن زدن به اختلافات مذهبی و ایجاد درگیری بین برادران مسلمان می‌باشد.

وی با مهم ارزیابی کردن نقش ائتلاف ملی در اعتمادسازی، تحکیم و تقویت فضای وحدت و همدلی میان گروه‌های مختلف عراق، گفت: تصویب قانون حشدالشعبی، کمک مهمی به همه مردم عراق در جهت تقویت ثبات و امنیت این کشور می باشد.

نقش مرجعیت نجف در عراق، همواره کلیدی و نجات‌بخش

رئیس مجلس شورای اسلامی در همین راستا گفت: نقش مرجعیت نجف در عراق، همواره کلیدی و نجات‌بخش بوده است.

لاریجانی با تأکید بر اینکه ناامنی در عراق، ناامنی در منطقه است، افزود: آزادسازی حلب از دست گروه‌های مهمی در جهت کمک به امنیت منطقه به شمار می رود.

وی به گروگان گرفتن، به ویژه زنان، کودکان و افراد سالخورده توسط تروریست‌ها در سوریه و عراق و سپر انسانی قرار دادن انسان‌ها را اقدامی منزجرکننده خواند.

لاریجانی همچنین در این دیدار، بر ضرورت توسعه و تقویت همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و عراق تأکید کرد.

سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی و رئیس اتحاد ملی شیعیان عراق، با اشاره به روابط خوب و برادرانه میان جمهوری اسلامی ایران، عراق و ائتلاف ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران و عراق دارای مشترکات گسترده‌ای در زمینه‌های فرهنگی، مذهبی، اعتقادی و منافع مشترک سیاسی و اقتصادی هستند و باید در این راستا گام بردارند.

سید عمار حکیم با اشاره به تصویب قانون حشدالشعبی گفت: تصویب این قانون، گام مهمی در مسیر مشارکت مردم عراق در امنیت‌سازی عراق به شمار می رود.

وی در همین راستا افزود: مصمم هستیم که آزادی موصل به عامل مهمی برای وحدت ملی عراق مبدل شود.

رئیس مجلس اعلای اسلامی و رئیس اتحاد ملی شیعیان عراق، با اشاره به آفت افراط گرایی و تروریزم در منطقه افزود: موفقیت عراق در عبور از تروریسم، این ظرفیت را ایجاد کرده است که عراق نقش سیاسی مهمی را در منطقه و در تعامل با سایر کشورها ایفاء نماید.

رئیس مجلس اعلای اسلامی و رئیس اتحاد ملی شیعیان عراق، در پایان این دیدار، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از عراق به ویژه مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری، تشکر و قدردانی کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 23آذر1395، کدخبر: 437785: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین