پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
خبرگزاری رویترز گزارش کرد که شکست معارضان مسلح در شهر حلب در مقابل نیروهای سوری در واقع زنگ خطری را برای رژیم صهیونیستی به صدا آورده است.

شعار سال: به نقل از رویترز نوشت: آزادسازی حلب زنگ خطر را برای اسرائیل به صدا درآورده است.

طبق این گزارش، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه هیچ تردیدی درباره عمق نگرانی‌ تل‌آویو درباره تهران باقی نگذاشت.

به نوشته رویترز، با از بین رفتن مقاومت معارضان مسلح سوریه در شهر حلب، موضع ایران تقویت شده است.

نتانیاهو در پاسخ به «نور سلطان نظربایف» رئیس‌جمهوری قزاقستان که پرسیده بود آیا واقعاً اعتقاد دارد که ایران می‌خواهد رژیم صهیونیستی را نابود کند، گفت: «بله چنین اعتقادی دارم.»

این گزارش ادامه داد که جنگ سوریه، نفوذ ایران را به تدریج در سراسر منطقه افزایش داده است.

بنا بر این گزارش، اسرائیل نگران جریان تسلیحاتی است که هم‌اکنون ایران به بندری در مدیترانه در طرطوس در ساحل جنوبی سوریه منتقل می‌کند و همچنین نگران است که حزب‌الله حملاتی را علیه رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی آغاز کند.

«آوی دیختر» رئیس امور خارجی و کمیته جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس سابق سازمان جاسوسی «شین بت» مدعی است که ایران چندین بار در گذشته تلاش کرده است تا نیروهایی را به بلندی‌های جولان منتقل کند و ممکن است مجدداً چنین اقداماتی را تکرار کند.

وی ادامه داد: «ایران یک طرح راهبردی دارد. این طرح ممکن است ارتش ایران را به اسرائیل نزدیک‌تر کند. این ارتش می‌تواند سپاه ایران باشد یا اینکه نیروهای دیگری چون حزب‌الله و شبه‌نظامیان بسیجی باشد.»

وی همچنین هشدار داد نباید زیاد به روسیه اعتماد کرد و گرچه مسکو همپیمان اسرائیل است اما اگر منافعش در معرض خطر قرار گیرد، ممکن است موضع خود را تغییر دهد.

دیختر تأکید کرد که روسیه ممکن است، تغییرات اساسی در مرزهای منطقه به وجود آورد و این تا حد زیادی به چگونگی تعامل «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بستگی دارد.

وی روسیه را تصمیم‌گیرنده اصلی در سوریه خواند اما ادامه داد که ایران و حزب‌الله، نگرانی‌های اصلی هستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ 26 آذر 95، کد مطلب: 256317: www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین