پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۱۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۰
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با اشاره به اهمیت پیوند علوم مهندسی و صنایع با طب انتقال خون، گفت: تضمین فرآورده بهتر و کیفیت بالاتر از ثمرات تعامل و انطباق این علوم با یکدیگر است.

شعار سال: اولین نشست تخصصی بهبود فرایند زنجیره انتقال خون و گروه های مهندسی صنایع با حضور مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، مدیرکل انتقال خون استان تهران و جمعی از مسئولان انتقال خون و گروه های مهندسی صنایع کشور برگزار شد.

دکتر مهتاب مقصودلو دبیر علمی کنفرانس، نشست مشترک بین گروه های مهندسی صنایع، مهندسی سیستم های سلامت و متخصصان انتقال خون را یک پیوند بین رشته ای دانست و گفت: امروزه دانشمندان از رشته های مختلف برای تحلیل پدیده ها و ارتقای فرایندها دور هم جمع می شوند و جنبه مختلف فرایندها را بررسی می کنند.

معاون آموزشی پژوهشی سازمان انتقال خون ایران، افزود: در این نشست در مورد نیاز ها و چالش ها انتقال خون و قابلیت های مهندسین صنایع بحث می شود تا برای ارتقای فرایندهای سازمان به دیدگاه های مشترکی برسیم .

دکتر علی اکبر پورفتح اله مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران نیز گفت: ما به یمن بیش از ۴۰ سال انتقال خون ملی و بر اساس شاخص های موجود یکی از سازمان های ملی پیشگام در دنیا هستیم.

وی تاکید کرد: پایش سلامت پلاسمای مازاد بر مصرف ظرف سه سال گذشته در ایران نشان می دهد سلامت خون ما همسطح کشورهای اروپایی و بهتر از آمریکا است.

پورفتح اله افزود: با توجه به افزایش ضریب امنیت خون در کشور، از ابتدای سال جاری ساماندهی خون اهداکنندگان بار اول در کردستان آغاز شده و فرایند انتقال خون در وهله اول فقط تا مرحله آزمایش و نمونه گیری انجام می شود.

وی ادامه داد: بزودی این طرح در ۱۵ استان دیگر کشور گسترش می یابد.

پورفتح اله گفت: تاریخچه انتقال خون نشان می دهد که انتقال خون از علوم کاربردی و اجرایی است.

وی افزود: این علم چون به طور مستقیم با مردم به عنوان اهداکننده ارتباط دارد با جامعه شناسی، روانشناسی و مردم شناسی نیز در ارتباط است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران تاکید کرد: طب انتقال خون یک علم میان رشته ای است و دانشگاهیان و کارکنان سازمان باید در هر زمینه ای که تخصص دارند باید آموزه ها و دیدگاهشان را با طب انتقال خون منطبق سازند.

در حاشیه این همایش، واحد جدید پخش خون انتقال خون استان تهران افتتاح شد و حاضران در جریان روند اجرایی کار، تجهیزات و فرایندهای این بخش قرار گرفتند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 24 آذر 1395، کد مطلب: 3850397:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین