پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۲۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
مدیر کل دفتر ایمنی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه معاینه فنی در ایران تنها عمری ۱۰ ساله دارد، گفت: هنوز نقشی که مراکز معاینه فنی می توانند داشته باشند تعریف شده نیست.

شعار سال: هدایتی در حاشیه کارگاه آموزشی معاینه فنی زیست محیطی با محوریت "خودروهای دیزل تجاری برای کاربری شهری" اظهار کرد: در ایامی که بحث وارونگی دما وجود دارد، نقش و اهمیت مراکز معاینه فنی و ضرورت نوسازی ناوگان و حذف ناوگان فرسوده و آلاینده بیش از پیش احساس می شود. متاسفانه در کشور ما نقش و اهمیت مراکز معاینه فنی تعریف نشده است. این درحالیست که معاینه فنی می تواند به مثابه شش برای سیستم حمل و نقل عمومی عمل کند.

وی با اشاره به اینکه در ایران معاینه فنی تنها ۱۰ سال سابقه دارد، اظهار کرد: در اروپا از حدود سال ۱۹۵۰ معاینه فنی شروع شد، بنابراین نیاز داریم به ارتقای معاینه فنی در کشور سرعت دهیم و برای دستیابی به این مقصود نیز باید از تکنولوژی دنیا استفاده کنیم.

مدیر کل دفتر ایمنی وزارت راه و شهرسازی در پایان تاکید کرد: اگر مراکز معاینه فنی بتوانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند می تواند در بهبود شرایط زندگی، سلامت و ایمنی شهروندان تاثیر بسیار داشته باشد

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ایسنا، تاریخ انتشار: 25 آذر 1395، کد مطلب: 95092515897:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین