پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۴۱۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷
آبْعَلی ( آه ) شهری است در استان تهران ایران که در بخش رودهن از توابع شهرستان دماوند قرار دارد و دارای چند منطقه دیدنی از جمله پیست اسکی آبعلی، هزاردشت، سنگ دروازه و هتل آبعلی است.
شعارسال: جمعیت این شهر در سال ۱۳۸۵، برابر با ۲۶۴۱ نفر بوده‌ و دارای چند منطقه دیدنی از جمله پیست اسکی آبعلی، هزاردشت، سنگ دروازه و هتل آبعلی است.

این شهر دارای چند شهرک وچند روستا می‌باشد شهرک‌های آن بنام شهرک مدرس، شهرک هزار دشت وشهرک برق و روستاهای با نام قائم محله، مبارک آباد رادارا می‌باشد از جمله آثار تاریخی وباستانی آبعلی می توان سنگ دروازه و هتل آبعلی را نام برد هتل آبعلی که در زمان رضاشاه بنا شد که امروزه در حال تخریب میباشد. این شهر دارای چند چشمه آب معدنی است و از چشمه‌های آب معدنی برای دو کارخانه دوغ استفاده میشود.

شهر آبعلی در ۲۵ اسفند ۱۳۸۳ با تصویب مجلس از ادغام روستای آبعلی از توابع بخش رودهن شهرستان دماوند در استان تهران با روستای مبارک‌آباد و نقاط جمعیتی سرپولک و قایم‌محله (قاپوزمحله) از توابع همین بخش تأسیس شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبلاگ پارسوماش، تاریخ انتشار: 7 آذر 1395، کدخبر: - ، www.parssomash.blogfa.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین