پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۵۴۸
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: حدود 1300 سقط قانونی در طول یک سال و نیم گذشته در کشور داشتیم که علت آن تشخیص معلولیت جنین بوده است.

شعارسال: مجید رضازاده شامگاه شنبه در حاشیه گردهمایی موسسات خیریه کاشان در خانه تاریخی نگین این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان بهزیستی در زمینه معلولیت ها و آسیب های اجتماعی وظیفه حمایت دارد و پیشگیری هم به نوعی از برنامه های این سازمان است.

وی افزود: این سازمان، مشاوره ژنتیک و غربالگری اختلالات ژنتیک را در برنامه پنج ساله ششم توسعه گنجانده است و این مشاوره در حال گذراندن مراحل تصویب است.

وی بیان کرد: بعد از تصویب این قانون، هر ازدواجی که صورت بگیرد نیاز به غربالگری خواهد داشت تا دیگر کمتر شاهد به دنیا آمدن یک معلول باشیم.

رضازاده اقدام ها و فعالیت های بهزیستی را در این زمینه جدی خواند و گفت: کار سازمان پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک در جهت سالم سازی نسل آینده و فرزندان این مرز و بوم است.

وی تصریح کرد: مشاوره ژنتیک همواره به عنوان گامی مهم برای پیشگیری از معلولیت‌ های ارثی به عنوان یکی از اولویت های جامعه در حوزه سلامت مطرح است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 27آذر1395، کدخبر: 82350097: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین