پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۸۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به موضوع فعالیت خیریه ها در کشور گفت: در حال حاضر بیش از 7000 خیریه در قالب های گوناگون در کشور فعالیت می کنند که برخی از این خیریه ها با نام خیریه در حال انجام فعالیت های اقتصادی هستند.

شعارسال: احمد انارکی محمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت خیریه ها در کشور گفت: در حال حاضر بیش از 7000 خیریه در قالب های گوناگون در کشور فعالیت می کنند که برخی از این خیریه ها با نام خیریه در حال انجام فعالیت های اقتصادی هستند.

وی در ادامه اظهارات خود در خصوص فعالیت اقتصادی خیریه ها در کشور اظهار کرد: خیریه هایی که در شکل و قالب خیریه فعالیت اقتصادی می کنند و از نام و نشان خیریه سوء استفاده تجاری می کنند، هیچ گونه اسناد و صورت های مالی صحیحی که بتوان بر انها استناد کرد ندارند و عملکرد کاملا غیر شفافی دارند و به هیچ یک از نهاد های نظارتی پاسخگو نیستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: برخی صندوق ها نیز از طریق اینگونه خیریه ها بوجود آمده اند که متاسفانه آنها نیز صورت های مالی شفاف و روشنی را ارائه نمی کنند و نهادی هم ناظر بر آنان در کشور وجود ندارد؛ از بانک مرکزی هم در این خصوص سوال کرده ایم ولی متاسفانه گفته اند که ما مسئولیتی در قبال این صندوق ها نداریم و آنها هم به بانک مرکزی پاسخگو نیستند.

محمدی افزود: از بانک مرکزی خواستیم تا ساز و کاری قانونی برای خیریه ها و صندوق های آنان در نظر بگیرد ولی متاسفانه هنوز خبری در این خصوص در اختیار ما قرار نگرفته است؛ متاسفانه خیریه ها در کشور ساماندهی و سازماندهی خاصی ندارند و هر کدام از آنها با دریافت مجوزی فعالیت می کنند و هیچ پاسخی هم به نهاد های نظارت کننده نمی دهند.

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس ورود جدی به بحث ساماندهی خیریه ها داشته است ، عنوان کرد: با توجه به شرایطی نابسامانی که خیریه ها در کشور دارند خوشبختانه مجلس ورود جدی به موضوع ساماندهی خیریه ها در کشور داشته است و مجدانه پیگیر ساماندهی و رسیدگی به صورت های مالی خیریه ها و صندوق های آنان است.

نماینده مردم رفسنجان در مجلس ادامه داد: دولت در خصوص ساماندهی به خیریه ها و صندوق های وابسته به آنان عملکرد قابل قبولی نداشته است به همین جهت مجلس ورود جدی به این موضوع کرده است و در صورت لزوم سوال از وزیر اقتصاد در این خصوص در دستور کار کمیسیون نیز قرار می دهیم.

محمدی با بیان اینکه در صورت لزوم مجلس از خیریه ها تحقیق و تفحص نیز بعمل می آورد، بیان داشت: در حال حاضر کمیسیون اقتصادی به موضوع ساماندهی خیریه ها ورود پیدا کرده است و اگر در طول بررسی نمایندگان لازم بدانند از خیریه های تحت بررسی تحقیق و تفحص نیز بعمل می آید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار خبر 10 بهمن 1395، کدمطلب: 1020191 ،www.dana.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین