پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۳۵۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
رئیس اداره بهزیستی خدابنده گفت: طی یکسال گذشته نابینایان شهرستان خدابنده موفق به کسب ۷ مدال طلا و نقره در رشته شطرنج و دومیدانی شده اند و این امر نشان دهنده توانایی های بالقوه در زمینه های مختلف در بین معلولان این شهرستان است.
شعارسال: به مناسبت هفته معلولین-۱۲الی ۱۸آذرماه-جشن هائی در سه مرکز نگهداری معلولین نسیم،سامان و پویش شهرستان خدابنده با حضور معاون فرماندار،رئیس اداره بهزیستی، جهاد کشاورزی،راه و شهرسازی،بانک توسعه تعاون،ارشاد اسلامی،دانشگاه پیام نور و جمعی از خیرین این شهرستان برگزار شد.

عصمت نصیری،رئیس اداره بهزیستی خدابنده در حاشیه این بازدید و دلجوئی از معلولان با تاکید به تلاش همه مسئولان در جهت افزایش کیفیت زندگی معلولان و حضور پر رنگ و بدون دغدغه آنها در اجتماع به خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: طی یکسال گذشته نابینایان شهرستان موفق به کسب ۷ مدال طلا و نقره در رشته شطرنج و دومیدانی شده اند و این امر نشان دهنده توانایی های بالقوه در زمینه های مختلف در بین معلولان است.

وی با اشاره به اجرای طرح آمبلیوپی کودکان ۳ تا ۶ سال که در سراسر کشور برگزار شد ابراز امیدواری کرد: اجرای این طرح بزرگ می تواند از بروز معلولیت بینایی و صدمات جبران ناپذیر در آینده جلوگیری کند.

رئیس اداره بهزیستی خدابنده خاطر نشان کرد: با بکارگیری معلولین در اشتغال مناسب با وضعیت آنها ،کارآفرینان می توانند هزینه جبران کارایی معلول را از سازمان بهزیستی دریافت کنند.

وی با تاکید به اینکه امید است روزی فرا برسد که هیچ دستگاه دولتی برای احقاق حق معلولان پیشقدم نشود افزود : باید تلاش کنیم معلولان به این توانمندی برسند که خود به دنبال احقاق حق خود باشند.

نصیری به ضرورت توجه به امر مناسب سازی اماکن عمومی برای تردد معلولان تاکید کرد و افزود: توانبخشی یک فرایند است و باید با فراهم کردن زمینه ها و لوازم مورد نیاز برای جامعه هدف تا مرحله توانمند شدن کامل آنان ادامه پیدا کند.

*ایجاد اشتغال برای ۱۶۴ نفر در بهزیستی خدابنده

این مسئول با یادآوری اینکه مراکز نگهداری از معلولان درجه بندی شده و براساس درجات اعتبارات در اختیار مراکز قرار می گیرد، اظهار کرد: همه مراکز از نظر خدمات کیفی بهتر از سنوات گذشته هستند .

وی با بیان اینکه توانمند سازی و قادر سازی معلولین و مددجویان به عنوان اصلی ترین راهبرد سازمان تنها از طریق ایجاد اشتغال پایدار صورت می گیرد افزود: مسئولین باید فرصت های برابر در جامعه فراهم کنند تا وضعیت اشتغال معلولین بهبود پیدا کند.

این مسئول با بیان اینکه اکنون زمان اقدام و عمل است و باید از ظرفیت ها و پتانسیل موجود در معلولین استفاده کرد و در مسیر اشتغال و خود کفائی هدایت شود افزود: در زمان حاضر حدود ۱۶ هزار نفر در خدابنده تحت پوشش بهزیستی هستند که به یک هزار و ۴۰۰ نفر از آنان مستمری ماهانه پرداخت می شود و از ۲ هزار و ۵۵۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی در خدابنده، یک هزار و ۶۰۰ خانواده فرزند معلول دارند.

نصیری به اهمیت اشتغال زایی در کاهش آسیب های اجتماعی و لزوم ایجاد زمینه های اشتغال برای مددجویان اشاره کرد و افزود: هم اکنون بهزیستی خدابنده در زمینه ایجاد اشتغال برای معلولان و زنان سرپرست خانوار بعد از شهرستان زنجان در رتبه دوم استان قرار دارد.

وی اظهار کرد: در سال گذشته برای ۱۶۴ نفر از جامعه هدف بهزیستی در خدابنده اشتغال ایجاد شد و این در حالی بود که تعهد بهزیستی این شهرستان اشتغال زایی برای ۷۲ نفر بود.

*۲۷خانواده دارای دو معلول و بیشتر در خدابنده خانه دار می شوند

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خدابنده با بیان اینکه هم اکنون ۲۷ خانواده دارای دو معلول و بیشتر در این شهرستان شناسایی شده اند، گفت: این خانواده ها در سال جاری با ارائه تسهیلات ویژه، صاحب مسکن می شوند.

وی افزود: با معرفی مشاغل،مددجویان و معلولین می توانند بنا به وضعیت جسمانی خود بعد از طی مراحل آموزش به صورت رایگان در شغل مورد نظر فعالیت کنند و آنها نیز به سهم خود در تحقق اقتصاد مقاومتی سهیم باشند.

با اندکی تلیخص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی رای نیوز، تاریخ انتشار: 15 آذر 1395، کدخبر: - ، www.rainews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
کسب مدال با این همه محرومیت فردی و منطقه ای واقعا جای تحسین دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین