پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۵۸۸
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
معاون میراث فرهنگی، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به مرمت مسجد کبود و کلیساهای ارامنه در ایران از انجام پروژه‌های مشترک در حوزه میراث ناملموس بین ایران و ارمنستان خبر داد.

شعار سال: محمدحسن طالبیان - معاون میراث فرهنگی، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری درباره یادداشت تفاهم همکاری بین موزه‌ای که به امضای رئیس‌سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و وزیر فرهنگ ارمنستان رسید تأکید کرد که علاوه بر بحث مرمت مسجد کبود و کلیساهای ارامنه، انجام پروژه‌های مشترک در حوزه میراث ناملموس ایران و ارمنستان نیز دنبال می‌شود.

معاون میراث فرهنگی، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری - اهداف یادداشت تفاهم همکاری بین موزه‌ای که به امضای رئیس‌سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و وزیر فرهنگ ارمنستان رسید را تبیین کرد و گفت: پیرو این تفاهم‌نامه که بر گسترش همکاری‌های بین موزه‌ای، تأکید دارد بحث مرمت آثار تاریخی دنبال می‌شود و قرار است این دو کشور در زمینه مرمت کلیساهای ارامنه در ایران و آثار و بناهای تاریخی ایران در ارمنستان با هم همکاری داشته باشند. علاوه بر بحث مرمت کلیساهای ارامنه در ایران، حفاظت و اضافه کردن این آثار به میراث جهانی نیز دنبال می‌شود.

وی افزود: بحث مرمت و ارسال پرونده مسجد کبود ایروان برای نامزدی میراث جهانی یکی دیگر از کارهایی است که پیرو این یادداشت همکاری به دنبال رسیدن به آن هستیم. جمع‌آوری اطلاعات مربوط به این مسجد، نقشه‌برداری و مستندسازی‌ها انجام شد و قرار است ایران به ارمنستان در زمینه مرمت مسجد کبود کمک کند، برنامه‌ریزی‌های اولیه انجام شد و منتظر تأمین اعتبار هستیم.

طالبیان گفت: بعلاوه چند موضوع مشترک میراث ناملموس نیز بر اساس این یادداشت تفاهم در دستور کار قرار می‌گیرد، قرار است بعد از ژانویه گروهی از متخصصان حوزه میراث ناملموس به ایران بیایند و پرونده‌های مشترکی را با هم دنبال کنند.

وی بحث کارگاه‌های آموزشی در منطقه و ظرفیت‌سازی و آموزش کارشناسان، مدیریت سایت‌های توریستی و تاریخی، مرمت میراث‌فرهنگی و... را از اهداف این تفاهم‌نامه اعلام کرد و گفت: پیرو این یادداشت تفاهم، برگزاری هفته‌های فرهنگی نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

طالبیان گفت: امضای این تفاهم‌نامه‌های همکاری، در جهانی که نابسامانی‌ها در آن افزایش و خشونت رواج پیدا کرده است می‌تواند همبستگی کشورها را به دنبال داشته باشد، به موجب آن از رواج خشونت جلوگیری کند و فضای امنیت را برای 2 کشور بوجود آورد و صلح را افزایش دهد.

وی افزود: تعاملات فرهنگی ارتقای دانش حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی را به دنبال دارد، بعلاوه می‌توانیم از تجربیات هم استفاده کنیم. همچنین زمینه بازدید و افزایش گردشگران بین 2 کشور افزایش پیدا می‌کند، و این مسئله می‌تواند به لحاظ اقتصادی، زمینه‌های همکاری تجاری بین 2 کشور را افزایش دهد.

معاون میراث فرهنگی گفت: بحث پژوهش‌های مشترک در زمینه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، زبان‌شناسی و سایر علوم حوزه میراث فرهنگی یکی دیگر از ثمرات این تفاهم‌نامه خواهد بود، ما نیازمند این هستیم که با انجام پروژه‌های مشترک و شناسایی اشتراک‌های 2 کشور خلاهای موجود را شناسایی و پر کنیم.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 4 دی 1395، کد مطلب: 1276189:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین