پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
تیم فوتبال پرسپولیس تهران با برتری 3 بر صفر مقابل سیاه جامگان مشهد به قهرمانی نیم فصل نخست لیگ برتر باشگاه های ایران دست یافت.

شعارسال: سرخپوشان پایتخت روز (جمعه) در هفته پانزدهم و پایانی نیم فصل اول لیگ برتر باشگاه های ایران میزبان سیاه جامگان مشهد بودند که با کسب برتری 3 بر صفر، جمع امتیازات خود را به 32 رسانده و قهرمان نیم فصل شدند. سیاه جامگان مشهد نیز 14 امتیازی باقی ماند تا در نیم فصل دوم برای رهایی از سقوط، کار سختی داشته باشد.

قضاوت این دیدار را که در حضور بیش از 30 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی برگزار شد، «حمیدرضا حاج ملک» برعهده داشت.

در این دیدار، «علیرضابیرانوند» دروازه بان ملی پوش پرسپولیس پس از هفته ها مصدومیت در ترکیب اصلی سرخپوشان قرار گرفت و «احمد نورالهی» که نیز برای سپری کردن خدمت سربازی به زودی راهی تراکتورسازی خواهد شد از ابتدا در ترکیب پرسپولیس به میدان رفت و حتی بازوبند کاپیتانی را در اختیار داشت.

پرسپولیس که برای رسیدن به قهرمانی نیم فصل باید در دیدار امروز به برتری دست می یافت از همان ابتدا حملات خود را آغاز کرد و در دقیقه دوم ضربه تماشایی «سیدجلال حسینی» را دروازه بان میهمان به خوبی مهار کرد.

سرخپوشان خیلی زود به خواسته خود دست یافتند و در دقیقه هشتم توپ ارسالی روی دروازه سیاه جامگان را «کمال کامیابی نیا» با ضربه سر به گل نخست تبدیل کرد.

در دقیقه 11، پاس «وحید امیری» به «رامین رضاییان» رسید تا این بازیکن با شوتی مهار نشدنی توپ را به تور دروازه سیاه جامگان دوخته و گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند.

در دقیقه 32، پرسپولیس فرصت مناسب دیگری برای گلزنی داشت که ابتدا «مهدی طارمی» با تعلل خود این بخت خوب را از دست داد و در ادامه ضربه «وحید امیری» را نیز دروازه بان سیاه جامگان مهار کرد.

در دقیقه 40، «مهدی طارمی» بازهم نتوانست در مصاف تک به تک با «محمد ناصری» گلزنی کند.

در نهایت پرسپولیس نیمه نخست را با ارائه نمایشی تهاجمی با برتری دو بر صفر به اتمام رساند.

در ابتدای نیمه دوم، «برانکو ایونکوویچ» دست به تغییر در خط دفاعی خود زد و «محمد انصاری» را به جای «محسن ربیع خواه» که عملکردش در هفته های گذشته مورد انتقاد بود، وارد زمین کرد.

در دقیقه 51، ضد حمله سریع پرسپولیس و پاس بلند «محسن مسلمان» به «فرشاد احمدزاده» رسید و او نیز توپ را در محوطه جریمه به «مهدی طارمی» رساند تا بالاخره این مهاجم موفق به گلزنی شده و نتیجه 3 بر صفر به سود پرسپولیس شود.

«خداداد عزیزی» سرمربی سیاه جامگان مشهد که تیمش عملکرد ضعیفی داشت، در ادامه «سعید دقیقی» و «مرتضی رنجبر» را به میدان فرستاد.

در دقیقه 69، «مهدی طارمی» پس از همکاری با «وحید امیری» دروازه میهمان را گشود که کمک داور دوم این گل را به دلیل آفسیاد، مردود اعلام کرد.

در دقیقه 85، «احمد نورالهی» در میان تشویق بی امان تماشاگران و با چشمانی اشکبار جای خود را به «صادق محرمی» داد.

در ادامه، «محسن آقایی» مدافع سیاه جامگان در دقایق 89 و 91 دو کارت زرد متوالی دریافت کرد و از زمین اخراج شد و در پایان این دیدار با برتری 3 بر صفر پرسپولیس به اتمام رسید تا این تیم قهرمان نیم فصل شود.

**ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، رامین رضاییان، سید‌جلال حسینی، حسین ماهینی، محسن ربیع‌خواه(محمد انصاری)، احمد نوراللهی(صادق محرمی)، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان(علی علیپور)، وحید امیری، فرشاد احمدزاده و مهدی طارمی.

**ترکیب سیاه جامگان:

محمد ناصری، میثم حسینی، رضا شربتی، محمدرضا خانزاده، محسن آقایی، حسین بادامکی، مصطفی احمدی، ایوب کلانتری، حمیدرضا علی عسگری(مرتضی رنجبر)، روح اله سیف الهی و موسی ترائوره(سعید دقیقی).

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 3دی1395، کدخبر: 82357842: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین