پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۱۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه بوعلی سینا گفت: در حالی که رهبری همواره بر پاسخگویی در مکان‌ها و زمان‌های مختلف تاکید ورزیده‌اند؛ اما متاسفانه در نهاوند مشاهده کردیم که کمترین میزان پاسخگویی چه در سطح سیاسی و چه اجتماعی و شهری و نخبگانی وجود دارد.

شعار سال:

علی روزبهانی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه بوعلی سینا به مناسبت روز دانشجو در خطبه های پیش از نماز جمعه این هفته سخنرانی کرد.

متن کامل این سخنرانی به شرح زیر است:



بسم رب الشهداء و الصدیقین

اللهم صل علی فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها

 

با اهدای سلام و تحیات به روح والای پیامبر اکرم صل الله علیه وآله! او که راه و رسم زندگی به بشریت آموخت تا امروز راه گم نکنیم و بتوانیم با یکدیگر مهربان باشیم و به وقتش بر سر دشمنان فریاد بزنیم! او که رحما بود برای مسلمین و به وقتش اشداء بود برای کفار! از بذل خنده برای مومنین دریغ نمی ورزید و از ابراز خشم برای دشمن واهمه نداشت...


با اهدای سلام و تحیات به محضر شریف امیرالمؤمنین علیه السلام! او که تا آخرین لحظه عدالت خواست و قُتل في مِحرابه لشِدة عَدله، او که جانش را، زندگی اش را و حتی فاطمه اش را برای عدالت از دست داد تا بدانیم جلوگیری از دست اندازی به بیت المال هزینه دارد و چه مردانه علی علیه السلام در محراب شهادت این هزینه را پرداخت کرد...


با اهدای سلام و تحیات به روح والای امام حسن مجتبی علیه السلام! آن مبارز دلاور جمل که با شمشیرش نفاق را رسوا ساخت و بر منافق تیغ کشید تا راه برخورد با منافقان را بیاموزیم!


با اهدای سلام و تحیات به خون خدا، حسین علیه السلام! بدانیم و بدانند که خون حسین علیه السلام بر ریگ های داغ صحرای نینوا ریخته شد تا این ندا همواره بر گوش برسد که "مثلی لم یبایع مثلُ یزد! آن ها که به دنبال تحریف هستند خوب گوش هایشان را باز کنند! عاشورا برای ما درس زندگی و زندگانیست! عاشورا برای ما همه چیز است! عاشورا به ما آموخت حاضریم سرمان بالای نیزه ی یزید ها و یزیدیان زمان برود اما هرگز زیر بار مذاکره و معامله با کفر و نفاق نرویم!


با اهدای سلام و تحیات به روح ملکوتی حضرت روح الله (ره)، آن مؤمن متعبد انقلابی! او که آموخت می توان در عین ساده زیستی و اعتماد به تحقق وعده های الهی از شرق و غرب بی نیاز شد و بی نیاز ماند؛ چرا که اعتقاد داشت خداوند متعال بزرگتر از همه ابرقدرت های پوشالی و ساختگی دنیا است! او که بر راه حق استوار بود و به فرزند خلفش می گفت اگر تمام کسانی که امروز درود بر روح الله می گویند روزی بر من مرگ هم بفرستند از صراط حق و از این راه باز نمی گردم!


با اهدای سلام و تحیات به شهدای اسلام و انقلاب که بوی تازگی خون هایشان هنوز به مشاممان می رسد! آن ها که با خون خود نشان دادند راه اقامه حق و عدل جنگ با استکبار است تا رفع فتنه از عالم! مدافعین حرم آل الله که با خون پاکشان عظمت اسلام را نشان دادند و ثابت کردند که مرزهای اسلام عقیدتی است و هر جایی مظلومی باشد مصداق ومن قتل مظلوما فقد جعلنا لوليه سلطانا هستند.


با اهدای سلام و تحیات به رهبر معظم انقلاب اسلامی! آن مقتدر مظلوم که علی وار کشتی عظیم انقلاب را در تلاطم فتنه ها و هجوم خناسان و طواغیت راهبری می‌کند و به حکم واستقم کما امرت ایستاده و چه خوب از گوهر و میراث حضرت روح الله پاسداری می کند در روزگاری که برخی یاران و وابستگان حضرت روح الله نمک انقلابش را خورده و نمکدان شکستند.


واکنون نیز جهاد کبیر را به حکم قرآن برما سربازان خود فرض کرده که موجب شد بنده حقیر در این زمان خدمت شما باشم و چند کلمه ای درمورد دغدغه های جریان دانشجویی انقلابی و بسیجی و مسایلی که امروزه با آن روبه رو هستیم با شما مومنین صحبت نمایم،از ستاد نماز جمعه استان همدان و همچنین حضرت حجت الاسلام مغیثی بخاطر در اختیار قرار دادن تریبون به این فرزند سرسپرده ی خود به انقلاب که مطالبه ی رهبری را در این مورد اجابت کردند تشکر ویژه می کنیم. بنده صحبت های خود را سعی می کنم در بخشهای بومی و و برخی از مسائل کلان کشوری برای مردم عزیز دارالمؤنین نهاوند در ایامی که مزین به آغاز ولایت حضرت بقیهوالله و گرامیداشت مقام دانشجوی استکبار ستیز است مطرح نمایم.


توجه به مستضعفین و محرومین، دوری از فرهنگ اشرافیدگری و خوی کاخ نشینی موضوعیست که همواره مورد تاکید دین مبین بوده تا جایی که امامین انقلاب اسلامی خود را مفتخر میدانند که بر روی زیلو زندگب کنند ،نسبت زندگی های مرفه ،حقوق های کشهکشانی و نجومی و دریافت وام های کلان برخی با سبک زندگی مردمی که غالبشان از قصر مستضعف هستند در چیست؟


یکی از مسائل مهمی که در سالیان گذشته در شهرمان به شدت به چشم می خورد و شاید همین موضوع باعث پسرفت و توسعه شهرمان شد و البته اکنون خوشبختانه شاهد بهبود این وضع هستیم عدم وجود مدیران بومی و آشنا با نهاوند بود. همانطور که عزیزان و بزرگواران مستحضر هستید یکی از نکات مثبتی که یک مدیر بومی با خود به همراه دارد شناخت کافی و مورد قبول از ظرفیت ها، نیاز ها و کمبودهای یک شهر است. مدیری که نمی داند مشکلات معیشتی مردم نهاوند چیست؟ مدیری که آشنا با علایق و سلایق مردم نیست، مدیری که نمیداند مشکلات فرهنگی استان و شهرهای مختلف آن چیست؟ مدیری که نمیداند یا نمیخواهد بداند که بیکاری و عدم وجود اشتغال برای جوانان بیداد می کند! این مدیران چگونه می توانند در نهاوند کارآمد و مفید باشند؟
 


نکته دیگر پاسخگویی و شفافیت دستگاه ها و برخی مسئولان است؛ در حالی که رهبری همواره بر پاسخگویی در مکان ها و زمان های مختلف تاکید ورزیده اند؛ اما متاسفانه در نهاوند مشاهده کردیم که کمترین میزان پاسخگویی چه در سطح سیاسی و چه اجتماعی و شهری و نخبگانی وجود دارد. عدم پاسخگویی عدم شفافیت بوجود می اورد و عدم شفافیت فساد در پی خواهد داشت. شما مردم عزیز باید این را مطالبه خود کنید و از مسئولان خود بخواهید که در اجتماعات حضور پیدا کرده و به سئوالات و مشکلات و خواسته های شما پاسخ بدهند. اگر این کار از جانب شما صورت بگیرد به معنای مطالبه گری است و مطالبه گری همان عدالتخواهی است که البته موجب پیشرفت نیز می شود.


بحمدلله نهاوند ظرفیت دانشگاهی و نخبگانی بسیار خوبی دارد و بجاست که ازین ظرفیت ها که عملا به خارج از شهر روانه شده اند در جهت بهبود فضای کسب و کار استفاده ششود و این به یک معنا همان اقتصاد مقاومتی است. امروز همه یما نییک میدانیم که مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مردم عزیز نهاوند نفسگیر شده است و توان خرید به شدت پایین است و اشتغال هم ته بهتر است از آن بگذریم. به جرات میتوان گفت بخش عمده ای از مشکلات اجتماعی و فرهنگی که گریبانگیر جوانان شهرمان شده است حاصل نبود اشتغال و فعالیت مناسب اقتصادی ایت اما بی تعارف بگوییم کو گوش شنوا؟


امروز حقیر به نمایندگی از جوانانی با شما سخن میگویم که بیشترین تلاش برای مطالبه عدالت از مسئولانشان را داشته اند؛ اما یا بدون جواب رها شده اند یا زبان شکایت شنیده اند. در دهه های گذشته و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی نهاوند به عنوان قطب کشاورزی و شیلات استان مطرح شد؛ اما باید بگوییم متاسفانه در دولت های مختلف به این امر توجهی نشد؛ در حالی که عنایت به کشاورزی می تواند مشکلات معیشتی و اشتغال بخش عمده ای از مردم شهر را برطرف کند.

 

تحلیل من دانشجو این است که توجه به مسئله صنعت کشاورزی در نهاوند در گرو سه بخش مهم و زیرساختی آبیاری ،مکانیزاسیون و مسائل علمی میتواند به افزایش بهره وری منجر شده و کشاورزی و شیلات نهاوند را از بحران نجات دهد.

 

تحلیل ما فرزندان شما این است چنانچه در رابطه با مسئله صنعت و شرکت های کوچک صنعتی و دانش بنیان سه مسئله اساسی یعنی سرمایه گذاری زیرساختی، توجه به آموزش های مورد نیاز اساسی و کنترل عرضه و تقاضاب بازار از طریق حذف واسطه های غیر ضروری میتواند باعث تحول در بخش صنعت شود.


مسئله پایانی که باید به آن اشاره کنم ر مود مسئله کلان و کلی کشورمان است .انقلاب اسلامی در پیچی تاریخی قرار گرفته و چالش های جدیدی فراروی آن است. چالش هایی که به بهانه مسئله ی هسته ای آغاز شد؛ لکن به مسئله ی هسسته ای ختم نخواهد شد.

 

اساسا هسته ای بهانه بود هم برای آمریکا و هم بزک کنندگان آمریکا تا آرزوی سی و چندساله شان برای هم قدمی با آمریکا محقق شود و گرنه تعداد سانتریفیوژ های منهدم شده و قلب اراک مطرح نیست. مسئله فراتر ازین هاست، مسئله استحاله نظام و ساختن جمهوری اسلامی تقلبی است! که نقطه آغازین آنرا تغییر در ماهیت انقلاب اسلامی نظیر همان بلایی است که بر سر اندلس آوردند.


از نظر ما دانشجویان تنها راه علاج مشکلات کشور استحکام ساخت درونی نظم و توجه به ظرفیت ها و توانایی های درونی میباشد.و سوال اساسی ما این است که چرا کشورهایی که توانایی ساخت موشکهای پیشرفته را دارد باید در صنایع خرد و کوچک و اقتصاد دچار مشکل شود.


نکته بعدی قرار دادهایی است که تحت عناوین مختلف روزبروز ابعاد اسفبار تزی از آنها برای مردم آشکار می شود. تحلیل ما این است که برجام. IPC، خصوصی سازی آموزش و پرورش ،ورود ایران به WTO، اجرایی شدن FATF و تلاش برای برحان موشکی و حقوق بشر و غیره همگی قطعات یک پازل هستند که خروجی آن برباد رفتن استقلال کشور است. تخیرا با نقض صریح برجان در آمریکا این موضوع به وضوح برای مردم عزیز ما لمس شد. به نظر حقیر بهترین پاسخ به این کار باید تحریم آمریکادوستان داخلی از جانب مردم باشد.


در پایان یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس نهاوند را گرامی میدارم و چه نیک است که مسوولین استان و شهر در خدمت به مردم به امثال شهید همدانی ها،شهید قدوسی ها، طالبیان ها و همه ی آن عزیزان اقتدا کنند.


و بار دیگر سپاسگذارم که وقت خود را به این دانشجو و فرزند خود بعنوان نماینده ی خیل عظیمی از فرزندان نخبه و بسیجی و تاثیر گذار خودتان در دانشگاه های مطرح کشور قرار دادید.



با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار 20 آذر 1395، کد مطلب: ۵۶۷۰۸۲: www.snn.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین