پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۸۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
علی تعالی چهارشنبه 8 دی‌ماه در یازدهمین شورای حفاظت از منابع آب شهرستان همدان، با تأکید بر اینکه این شورا چشم‌اندازی وسیع و هدفمند برای رویارویی با بحران آب ارائه می‌دهد، اظهار کرد: گزارشات و آمارها حاکی از بحران کم‌آبی در استان است.

شعار سال: وی تصریح کرد: به علت تغییرات آب و هوایی و سطح بارندگی که با توجه به میانگین جهانی متوسط و حتی کم است، گاهی شرایط بحرانی می‌شود و سال‌هایی هم که بارش‌ها افزایش می‌یابد، نادر است.

تعالی با اشاره به کاهش 25 درصدی ذخیره آب سد اکباتان، عنوان کرد: سد اکباتان در مقایسه با سال آبی گذشته 25 درصد کاهش ذخیره دارد که این موضوع نگران‌کننده است.

وی صرفه‌جویی در مصرف آب را راهکار مناسب در این زمینه دانست و افزود: ضمن درخواست از شهروندان همدانی برای صرفه‌جویی هرچه بیشتر در مصرف آب، باید میزان برداشت از چاه‌های مجاز به ویژه در بخش کشاورزی را کاهش داد چرا که در این بخش بیشترین برداشت آبی غیرمجاز صورت می‌گیرد.

تعالی با تأکید بر تلاش تمامی دستگاه‌های ذیربط برای رفع بحران آب، ادامه داد: لازم است تمام دستگاه‌ها به ویژه این کارگروه در رفع این بحران و جلوگیری از برداشت بی‌رویه از منابع آبی تلاش کنند که البته خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته و سازمان آب نیز تلاش‌های مثمر ثمری را انجام داده است.

فرماندار همدان خواستار ارائه آمارها و گزارشات ساماندهی شده و منظم در این‌باره از مسئولان مربوطه شد تا بتوان استان را از مرحله تعادل‌بخشی خارج کرده و به مرحله موفقیت در بخش احیای آب رساند.

وی در پایان با اشاره به شرایط بحرانی آب در استان و کشور، برجدی گرفتن موضوع مدیریت و برداشت آب تأکید کرد.

مدیر حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان همدان نیز در این جلسه گفت: 710 حلقه چاه در شهرستان همدان وجود دارد که همگی فاقد پروانه بهره‌برداری هستند.

داوود شاهسوند تصریح کرد: 266 حلقه از چاه‌های غیرمجاز مربوط به سال‌های قبل از 85 است که به استناد دستورالعملی صادره از سوی وزارت نیرو، باید تعیین تکلیف شوند.

وی افزود: بعضی از این چاه‌ها متروکه شده یا در روستاهایی که تخلیه شده‌اند، واقع هستند که می‌توانیم حکم انسداد این دسته از چاه‌ها را بگیریم.

وی با اشاره به شناسایی 444 حلقه چاه غیرمجاز بعد از سال 85، یادآور شد: این تعداد چاه غیرمجاز نیز به مراجع قضائی معرفی شدند که حکم قضائی برای انسداد این چاه‌ها صادر خواهد شد.

شاهسوند درباره چاه‌هایی که بعد از سال‌های 85 حفر شده‌اند، اظهار کرد: مدیریت بهره‌برداری این دسته از چاهها برای ما اهمیت دارد و براساس ضوابط جدید، برداشت از این چاه‌ها باید بر اساس پروانه باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 8 دی 95، کد مطلب: 9510-2291-5: www.hamedan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین