پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۴۴۰۸۱
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
رییس دانشگاه تهران گفت: جذب دانشجویان خارجی جزو اولویت های کاری پردیس ارس این دانشگاه است.

شعارسال: سالن همایش های بین المللی پردیس ارس دانشگاه تهران در حالی با حضور عرب باغی مدیر عامل منطقه آزاد ارس، نیلی رییس دانشگاه تهران و مسئولان این پردیس برگزار شد که اعتباری در حدود هشت میلیارد ریال برای ساخت این سالن ۲۸۰ نفره هزینه شده است تا به بهره برداری رسید.

جذب دانشجویان خارجی جزو اولویت های کاری پردیس ارس

رییس دانشگاه تهران ظهر پنجشنبه در این آیین افتتاح اظهار داشت: جذب دانشجویان خارجی جزو اولویت های کاری پردیس ارس است و باید اذعان کرد که در منطقه آزاد ارس علاقه وافر و مثبتی به حضور دانشگاه تهران در این منطقه وجود دارد .

محمود نیلی احمدآبادی خاطر نشان کرد: وظیفه خودمان می دانیم که در توسعه پایدار و همه جانبه منطقه آزاد ارس مشارکت داشته باشیم و ضروری است منابع محلی به تجربه، دانش و برند دانشگاه های معتبر متصل شوند و ظرفیت های مناسب علمی را در مناطق مختلف کشور ایجاد کنند.

وی ایجاد و توسعه شعبات و پردیس های دانشگاه های مادر با کمک مناطق آزاد را ایده بسیار خوبی دانست و گفت: ایده دانشگاه مجازی در سال ۸۳ در دانشگاه تهران مطرح شد و با اعتباری که دانشگاه تهران در آن زمان هزینه کرد، قویترین زیرساخت ها را در این خصوص دارد.

رییس دانشگاه تهران در ادامه تصریح کرد: دانشگاه های امروزی نقشی فراتر از تامین منابع انسانی تحصیل کرده را انجام می‌دهد و با تبدیل شان از نسل اول که آ موزش محور بود، به پژوهش و کارآفرین محور موجبات توسعه و تحول کشور را فراهم نموده اند.

نیلی گفت: شرایط اقتصاد اموزش عالی تغییر کرده است و توسعه علمی و زیرساختی دانشگاه تهران و پردیس های آن از محل شهریه دانشجویان ممکن نیست و از این رو در نشستی که با دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور داشتیم، مقرر شد با همفکری مدیرعامل منطقه آزاد ارس مدلی برای تامین منابع مالی در راستای توسعه پردیس ارس تهیه شود.

تحصیل ۱۳۰ دانشجوی دکترا در پردیس ارس

رییس پردیس ارس دانشگاه تهران نیز در این مراسم با اشاره به حضور بیش از هزار دانشجو در پردیس ارس گفت: هزار دانشجوی کارشناسی ارشد در پردیس ارس تحصیل کرده اند که از این بین بیش از ۸۰۰ دانشجو فارع التحصیل شده اند و در مقطع دکترا نیز ۱۳۰ دانشجوی دکترا در پردیس ارس تحصل کرده اند که ۱۰ نفر آنها فارغ التحصیل شده اند و ۱۱۰دانشجو از رساله های خود دفاع می کنند.

سیدرضا میرایی اشتیانی در ادامه به افتتاح سالن همایش های بین المللی پردیس ارس دانشگاه تهران نیز اشاره و تصریح کرد: این سالن با اعتباری بالغ بر ۸میلیارد ریال و با ظرفیت ۲۸۰ نفر در مدت یک سال به بهره برداری می رسد.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه نسل سوم نه تنها کار آموزش را بعنوان دانشگاه نسل اول و فعالیت‌های پژوهشی را بعنوان دانشگاه نسل دوم ایفا می کند بلکه در نقش دانشگاه نسل سوم بعنوان دانشگاه کارآفرین و آورنده تکنولوژی کار می کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 9دی1395، کدخبر: 3863375: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین