پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۹۰۲۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
رییس دانشگاه تهران گفت: طرح شهر دانش یک پروژه عمرانی ساده نیست، بلکه جنبه‌های پیچیده‌تری از یک پروژه عمرانی دارد؛ لذا هر سرمایه‌گذار و هر گروهی شاید توان اجرای آن را نداشته باشد.

شعارسال : دکتر محمود نیلی احمدآبادی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات  اظهار کرد: به طور جدی در حال پیگیری بحث طرح شهر دانش هستیم و وارد مرحله پیاده‌سازی آن شده‌ایم.

وی ادامه داد: در بودجه امسال دولت که مورد تصویب مجلس قرار گرفت، طرح ساماندهی دانشگاه‌ها مشخصا ذکر شده که امیدواریم سازمان مدیریت در سال جاری اعتباراتی را به دانشگاه اختصاص دهد.

رییس دانشگاه تهران با بیان اینکه به دنبال جذب سرمایه‌گذارانی هستیم که صلاحیت و شایستگی کار در این پروژه را داشته باشند، گفت: حدود 65 درصد زمین‌های مورد نیاز شهر دانش را دانشگاه تملک کرده است و باید 35 درصد دیگرش را تملک کند که بودجه‌ای که از دولت تقاضا داریم، جهت تامین این 35 درصد است.

نیلی احمدآبادی افزود: از آغاز این طرح، دولت متعهد بود که این هزینه‌ها را پرداخت کند. بخش بعدی وظیفه مشاور طرح بوده که طرح را آماده کند تا بعد طرح را به کمیسیون ماده 5 و شورای عالی شهرسازی ببریم که خوشبختانه در حال حاضر همه این کارها انجام شده و هم اکنون در مرحله تملک، اجرای ساخت و سازها و اجرای اصلی پروژه هستیم.

وی درباره سفر رؤسای دانشگاه‌های برتر به روسیه، گفت: در حوزه‌های باغ گیاه شناسی، اقتصاد، علوم پایه، حمل و نقل و بخشی از حوزه‌های مهندسی از جمله نانوتکنولوژی و بایو با طرف روسی مذاکره شده است.

رییس دانشگاه تهران یادآور شد: البته دانشگاه محدود به اینها نیست و کاری که دانشگاه در این مذاکرات می‌کند، تسهیل شرایط برای تعامل و ارتباط اساتید و دانشجویان دو طرف با یکدیگر است.

نیلی احمدآبادی در پایان بیان کرد: ما موافقت کردیم که اگر محققان و دانشجویان روسی به ایران آمدند، ما امکانات خوابگاهی و اقامتی را در اختیارشان بگذاریم و آنها نیز توافق کردند تا اگر دانشجویان و اساتید ایرانی به آنجا رفتند، بتوانند از امکانات دانشگاه‌ها جهت اقامت استفاده کنند تا به این ترتیب هزینه‌های سفر کاهش پیدا کند و تمایل برای تبادل اساتید و دانشجو افزایش یابد.


شعارسال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران، تاریخ انتشار:12 آبان 96، کد خبر : 96081206945،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین