پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۴۵۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۱
خیلی‌ها شاید با نام «سیدقنبر حیدری شیشوانی» آشنا باشند، همان کسی که خرداد ماه امسال با 86 سال سن از پایان‌نامه ارشدش دفاع کرد تا لقب مسن‌ترین دانشجوی کارشناسی ارشد را به خود اختصاص دهد.
شعار سال:

حیدری در همان روز دفاعش در کنار استادانش اعلام کرد که تصمیم دارد تحصیلاتش را ادامه دهد و دانشجوی دکترا شود، حالا بعد از چند ماه می‌گوید که از اسفندماه امسال رسماً در رشته الهیات دانشجوی دکتری می‌شود. او حالا تصمیم گرفته استاد دانشگاه شهرش شود. زندگی تحصیلی حیدری در این 87 سال بالا و پایین زیاد داشته و خودش هم فکر نمی‌کرده روزی دانشجوی دکتری شود. او که متولد سوم تیرماه 1309 است سال سوم متوسطه را در 20 سالگی در دبیرستان لقمان تبریز تمام می‌کند و بعد هم کارمند آموزش و پرورش می‌شود.

 او البته روزهای تلخ کودتای 28 مرداد را به خاطر دارد که در همان روزها 4 ماه هم زندانی می‌شود، بعد از آزادی به دبیرخانه فرمانداری عجب‌شیر می‌رود. سال 55 دیپلمش را می‌گیرد و 5 سال بعدش هم بازنشسته می‌شود. بعد از گرفتن دیپلم ، 25 بار در آزمون کنکور شرکت می‌کند که درنهایت سال 80 سد کنکور را می‌شکند و به عنوان دانشجوی رشته علوم اجتماعی گرایش برنامه‌ریزی وارد دانشگاه آزاد جهرم می‌شود. خودش می‌گوید: «10 سالی طول کشید تا مدرکم را بگیرم. در طول تحصیل سه ترم مشروط شدم و دو ترم هم درس نخواندم. چون شهریه دانشگاه آزاد بالا بود، البته در طول لیسانس با درس زبان انگلیسی خیلی مشکل داشتم و خوب متوجه نمی‌شدم تا اینکه بالاخره درسم را تمام کردم و در سال 91 هم دانشجوی ارشد رشته تحقیقات آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب‌شیر شدم و همین امسال از پایان نامه‌ام دفاع کردم. حالا تصمیم دارم که در دوره دکتری رشته الهیات در دانشگاه میناب ادامه تحصیل دهم.»

جلسه دفاع از پایان‌نامه کارشناسی ارشد میرقنبر حیدری در هشتمین روز از خرداد امسال در محل اتاق دفاع دانشگاه آزاد اسلامی واحد عجب‌شیر با حضور استادان راهنما و داور و همچنین ریاست واحد و جمعی از دانشجویان برگزار شد و به‌‌عنوان «تربیت دینی از منظر قرآن» با موفقیت مورد دفاع قرار گرفت. در جلسه دفاع وی دختر، نوه و نتیجه‌اش او را همراهی می‌کردند. البته تمام تلاش میرقنبر حیدری به تحصیلات او خلاصه نمی‌شود، چرا که او سودای ریاست‌جمهوری را نیز در سر داشت و چهار بار برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرده است.

وی درباره انگیزه تحصیلش می‌گوید: «از همان دوران بچگی علاقه بسیاری به تحصیل داشتم. شرایط به گونه ای نبود که بتوانم درس بخوانم. رقابت در کنکور بسیار سنگین بود و حالا فکر می‌کنم شانس آورده‌ام که به آرزویم رسیده ام. دلم می‌خواهد آنقدر درس بخوانم تا استاد تمام دانشگاه شوم.»

حیدری این روزها بر حوزه‌های اجتماعی کشور مطالعه می‌کند و می‌خواهد مشکلات بخش اجتماع به ویژه آموزش کشور را حل کند: «ما در بخش اجتماعی بسیار مشکل داریم. آموزش دانشگاه و مدارس ما اصلاً مطلوب نیست باید به این سؤال جواب دهم که چرا دانش‌آموزان ما علاقه زیادی به مدرسه ندارند؟ صبح تا شب کتاب‌های این بخش را می‌خوانم تا بتوانم مشکل این حوزه را حل کنم.»

حیدری علاقه زیادی به فعالیت در اجتماع و سیاست دارد: «خیلی دوست دارم در فضای اجتماعی جامعه حضور داشته باشم به ویژه در دولت باشم و از درسی که خواندم استفاده کنم اما کسی تاکنون درخواستی از من نکرده است.»

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار: 13 دی 1395، کد روزنامه: 6397 : شماره صفحه: 7
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین