پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۱۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳
معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: باید تلاش شود ازظرفیت صنایع دستی در جهت توسعه اقتصادی وتولید ثروت استفاده شود.
شعار سال: محمدتقی ایرانی ظهر چهارشنبه در سمینار تخصصی گلیم سفره کردی در استان اظهارکرد: کشورما دارای فرهنگ و آداب و سنت غنی است و هر کشوری با فرهنگش شناخته می شود که ایران با فرهنگ وتمدن هزارساله در جهان شناخته شده است.

ایرانی افزود: بسیاری از هنرهای ما همانند صنایع دستی موسیقی و معماری امروزه جنبه اقتصادی یافته است که باید از همه این ظرفیت ها برای تولید ثروت استفاده کرد.

وی تصریح کرد: صنایع دستی استان ما نیزموفق به کسب مهر یونسکو شده است که اکنون باید بیش از پیش بر علمی کردن تولیدات صنایع دستی در استان به ویژه سفره کردی تلاش کنیم وزمینه را برای شناسایی این صنعت به بازارهای جهانی و ظرفیت های بازاریابی و صادرات این صنعت را فراهم کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی افزود: در حال حاضر بیش از پنج هزارنفر در حوزه صنایع دستی با کمترین هزینه و سرمایه در استان اشتغال ایجاد شده است که در هیچ صنعت دیگری ممکن نیست و اگر امروز این اشتغال درحوزه صنایع دستی نبود فشاربیکاری بر دستگاه ها بیش از پیش نمایان می شد.

ایرانی با شاره به اینکه باید با برنامه ریزی در این حوزه بتوانیم بستر ایجاد ثروت و توسعه اقتصادی را فراهم کنیم، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید نیز بستر برای تعامل با کشورهای دیگربرای فروش محصولات صنایع دستی فراهم شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر سهم ما از ارزش افزوده در حوزه فروش صنایع دستی در جهان بسیار کم است که باید از این ظرفیت استفاده کنیم و به فکر توسعه سهم خود از بازارهای جهانی باشیم.

سمینار تخصصی گلیم سفره کردی با هدف معرفی این هنردر محل سالن گلشن برگزار شد و در پایان این مراسم از فعالان حوزه صنایع دستی استان تجلیل شد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 8 دی 1395، کد مطلب: 3862697، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین