پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از اجرای 200 برنامه فرهنگی و گردشگری در تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: تلاش می شود توانمندیها، زیرساخت ها و ظرفیت های استان در این ایام معرفی شود.
شعارسال: محمد سویدانلوئی روز شنبه در نشست خبری با اشاره به این که افزایش ظرفیت های اقامتی یکی از مهم ترین زیرساخت های گردشگری را تشکیل می دهد اظهار کرد: برای افزایش این ظرفیت ها مبلغ 100 میلیارد ریال برای مجتمع تفریحی و گردشگری طلای سفید و مبلغ50 میلیارد ریال هم برای مجتمع تفریحی داریوش از محل صندوق توسعه ملی اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود : مبلغ 20 میلیارد ریال هم برای مجتمع گردشگری شهر آشخانه و 100 میلیارد ریال برای مجتمع گردشگری ارغوان در نظر گرفته شده است.
سویدانلویی از آماده باش تمامی دستگاه های ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خبر داد و گفت: در این ایام 33 پایگاه اورژانس و فعالیت های پزشکی ، 60 مسجد ، 12 مکان موقت نماز ، 53 مرکز استراحتی بین راهی ، 21 کمپ و پارک ، 6 مجتمع خدماتی بین راهی و 800 تخت هتل در این استان به مسافران نوروزی خدمات می دهند.
وی از حضور 120 نفر از ناظرین اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 95 در این ایام خبر داد و گفت : علاوه بر این، 32 پایگاه انتظامی ،30 قاضی کشیش و 20 شرکت بیمه به عنوان نمایندگی های استان فعال می باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآورشد : در ایام نوروز تور خراسان گردی توسط شهرداریهای شهرهای استان با در اختیار دادن یک دستگاه اتوبوس و امکانات رفاهی در اختیار مسافران نوروزی قرار می گیرد.

***
خلاء برند گردشگری در استان خراسان شمالی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این نشست گفت: متاسفانه برخلاف استانهای اصفهان و فارس و کرمانشاه که دارای یک برند مشخص برای گردشگر هستند استان ما هیچ برندی در حوزه جذب گردشگر ندارد.
وی گفت: در صدد هستیم با همیاری استانهای گلستان و سمنان تمدن پارت را به عنوان یک برند برای استان در نظر بگیریم.
وی از جاده ایریشم به عنوان یک کریدور تجاری و فرهنگی که سه تمدن پارس، رم و چین را به هم متصل می کند یاد کرد و افزود : این اداره کل ضمن شناسایی محل جاده ابریشم اقدام به احیای و بازسازی 8 کاروانسرا در مسیر جاده جرجان به نیشابور کرده است و تلاش می کنیم که آئین ها و سنن این استان را در این زمینه پررنگتر کنیم.
استان خراسان شمالی به مرکزیت شهر بجنورد در شمال شرق کشور قرار دارد ومساحت این استان۲۸٬۴۳۴ کیلومتر مربع است که از این نظر پانزدهمین استان ایران و جمعیت آن بالغ بر 925 هزار نفر می باشد.
این استان از ۸ شهرستان، ۱۶ شهر و ۱۶ بخش، ۴۰ دهستان و ۸۶۲ روستای دارای سکنه تشکیل شده است وسالانه طبق آمار حدود 15 تا 20میلیون مسافر به استان خراسان شمالی سفر می کنند که 20 درصد از این مسافران نیز در نقاط دیدنی استان بازدید می کنند.
در نوروز سالجاری افزون بر یک میلیون و 600 هزار مسافر به استان خراسان شمالی سفر کردند.
همچنین طبق آمار اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان در بهار امسال 16 میلیون خودرو در محورهای این استان تردد کردند که این رقم 7درصد به نسبت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
قلعه بلقیس ، آینه خانه مفخم ، آبشـار حمید ،دره مهنـان ، دره بـازخانه، منطقه نمونه استانی و روستای هدف گردشگری اسفیدان و رویین و خسرویه و دشت و همچنین صنایع دستی و فرشهای دست­باف، صنایع چوبی، صنایع سفالی، قالی­بافی و چادر شب ­بافی از جاذبه های گردشگری در این استان می باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ شنبه 22 اسفند 1394، کد مطلب: 81999988، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین