پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۴۹
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۱
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: زندانی مهریه امسال در استان خراسان شمالی کاهش یافته است.

شعارسال : حجت الاسلام نورالله قدرتی امروز اظهار کرد: بر اساس قانون، افراد مطالبه‌کننده مهریه صرفاً می‌توانند دارایی یا مالی از همسر خود به دادگاه برای مهریه معرفی کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بیان داشت: البته معرفی این دارایی‌ها با در نظر گرفتن مستثنیات دین باید انجام شود.

وی گفت: البته بر اساس رأی جدید وحدت رویه دیوان عالی کشور، مرد نیز می‌تواند همزمان با ارائه مستنداتی دادخواست اعسار خود را از پرداخت مهریه بدهد.

قدرتی بیان داشت: دادگاه‌های خانواده بر اساس قانون به این موضوع رسیدگی کرده و رأی مقتضی را صادر می‌کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اظهار کرد: با این رویکرد زندانی مهریه در خراسان شمالی کاهش یافته که به طور حتم به نفع جامعه است.

وی همچنین به خانواده‌ها توصیه کرد تا از مشخص کردن مهریه‌ها با مبالغ بالا پرهیز کنند، چراکه مهریه بالا عامل سعادت و خوشبختی زوج‌ها نیست.

قدرتی با یادآوری اینکه مهریه دینی است که بر عهده زوج قرار دارد، گفت: مردان از پذیرفتن مهریه‌های بالا اجتناب کرده و این موضوع را ساده نگیرند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین اعتیاد، بیکاری را از دلایل مهم طلاق در استان عنوان کرد.

بر اساس آمار هم‌اکنون 23 زندانی مهریه در استان خراسان شمالی وجود داشته که مربوط به سنوات قبل هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار یکشنبه 13 دی 1394 ، کد مطلب : 13941013000213: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین