پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
حجت الاسلام و المسلمین شهریاری گفت: تلفن‌های 129 و 09699 آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به مردم هستند و روزانه 3 هزار تماس تلفنی به منظور حل مشکلات قضایی و ارائه مشاوره‌ با مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه صورت می‌گیرد.

شعارسال: حجت الاسلام و المسلمین شهریاری با اشاره به راه‌اندازی سامانه مرکز تماس و خدمات این مراکز اظهارکرد: روزانه 3 هزار تماس تلفنی به منظور حل مشکلات قضایی و ارائه مشاوره‌ در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه صورت می‌گیرد.

وی افزود: در این سامانه شهروندان می‌توانند از طریق فهرست انتخابی هرگونه انتقادات و پیشنهادات خود را به قوه قضاییه منعکس کنند و از مشورت کارشناسان و خبرگان مجرب در حوزه قضا بهره‌مند شوند.

دکتر شهریاری در ادامه بیان کرد: همچنین ایجاد گزینه‌ای جهت محاسبه مهریه از طریق تلفن، ایجاد گزارشات مدیریتی بر اساس نیاز آن مرکز و همچنین انتقال تماس‌های مردمی بر روی گوشی‌های همراه از دیگر دستاوردهای این سامانه است و تعدادی از قضات خوش‌سابقه دستگاه قضایی که یا بازنشسته شده‌اند یا قضات مشغول به کار، خارج از وقت اداری با این سامانه همکاری می‌کنند.

وی همچنین گفت: اضافه نمودن خطوط E1 موجود، یکپارچه سازی مراکز تماس پاسخگویی سراسر کشور و انتقال تماس‌های آن‌ها به این مرکز و افزایش تعداد مشاوره دهندگان و ایجاد گزارش‌های متنوع تر و نگهداری و به روز رسانی سرویس‌های موجود و حفظ سیستم با افزایش بار از برنامه‌های آتی سامانه ارتباطات مردمی است.

دکتر شهریاری در ادامه بیان کرد: در حال حاضر کثرت مراجعه، موجب ایجاد صف در مرکز تماس می‌شود و به دلیل عدم تخصیص بودجه کافی به این مرکز در سال جاری از سوی دولت امکان گسترش کار وجود ندارد.

وی اظهارامیدواری کرد به زودی با مشارکت بخش خصوصی در طرح امور قضایی و افزوده شدن این خدمت به فهرست خدمت الکترونیک قضایی این مشکل نیز تاحدودی حل شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار خبر 10 آذر 1394، کدمطلب: 104433، www.mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین