پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
به منظور توسعه ارتباطات شورای نگهبان و تسهیل تعاملات و تقویت ارتباط دو سویه شهروندان با این شورا در دو حوزه مسوولیتی شورای نگهبان (حوزه‌های حقوقی و تفسیر اصول قانون اساسی و حوزه انتخابات)، سامانه ارتباطات شورای نگهبان (علاوه بر تلفن‌گویا و ایمیل که از گذشته هم جاری بوده است) رونمایی‌شد. از دیگر ویژگی‌های مهم «سامانه ارتباطات شورای نگهبان»، دریافت شکایات و مستندات داوطلبان انتخابات و همچنین دریافت گزارشات مردمی از تخلفات انتخاباتی (مردم ناظر) در زمان برگزاری انتخابات است. منتقدین ضمن تائید تسهیل در امور، رویه حاضر را وافی و کافی برای تعامل نظارتی مردم بر شورا ندانسته و منتظر پیشنهاد کانال‌ها و روش‌های تقویت نظارت مردمی بر عملکرد خود شورا هستند.
شعار سال: به منظور توسعه ارتباطات شورای نگهبان و تسهیل تعاملات و تقویت ارتباط دوسویه مردم با این شورا در دو حوزه مسوولیت شورای نگهبان یعنی حوزه حقوقی اعم از مصوبات مجلس، اساسنامه‌ها و استعلامات دیوان عدالت اداری و همچنین تفسیر اصول قانون اساسی و حوزه انتخابات، سامانه ارتباطات شورای نگهبان رونمایی شد و این شورا از امروز علاوه بر تلفن‌گویا و ایمیل، از طریق این سامانه نیز شنوای سوالات، نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردم شریف‌مان خواهیم بود.

دکتر طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه از ابتدا گزارش‌ها، سئوالات و پیشنهادات مردم به صورت دسته‌بندی شده دریافت می‌شود، همین موضوع موجب تسریع در اقدام و پاسخ‌دهی به‌موقع به مردم می‌گردد. ضمن اینکه در این سامانه سئوالات متداول و پرتکرار نیز به همراه پاسخ آن‌ها در دسترس عموم مردم عزیز قرار خواهد گرفت. طحان نظیف اظهار  افزود، از دیگر ویژگی‌های مهم «سامانه ارتباطات شورای نگهبان»، دریافت شکایات و مستندات داوطلبان انتخابات و همچنین دریافت گزارشات مردمی از تخلفات انتخاباتی (مردم ناظر) در زمان برگزاری انتخابات است؛ که علاوه بر تسهیل ارتباط مردم و نامزد‌های انتخاباتی با این شورا، موجب اقدام به‌موقع این شورا در مواردی است که نیاز به اقدام سریع دارد.

به نظر می رسد که راه‌اندازی این سامانه صرفه‌جویی در وقت داوطلبان و هزینه‌های رفت‌وآمد، نیروی انسانی و هزینه‌های جانبی أخذ شکایات را در پی دارد و زحمت مراجعه حضوری داوطلبان انتخاباتی که از اقصا نقاط کشور به ستاد مرکزی أخذ شکایات که در تهران مستقر بود را از بین می‌برد.


تعداد بازدید : 4
 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۶۹۰۱۲، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین