پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۱۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری از تصویبرداری و ثبت یک گونه جانوری در این استان برای نخستین بار خبرداد.

شعار سال: شهرام احمدی با اشاره به تنوع زیستی غنی این استان، اظهار کرد: از یک گونه جانوری مربوط به خانواده گربه سانان با نام فارسی «سیاه گوش» و نام علمی Lynx Lynx برای نخستین بار تصویر برداری شد.

وی مکان ثبت و تصویربرداری از این گونه را منطقه حفاظت شده شیدا عنوان کرد و افزود: در مشاهده این گربه‌سان، گاهی با پلنگ اشتباه گرفته می‌شود.

احمدی تصریح کرد: رویت و ثبت این گونه به دلیل مخفی‌کار بودن و ساعات فعالیتش بسیار مشکل است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: سیاه گوش قادر است حیواناتی با جثه سه تا چهاربرابر بزرگتر از خودش را به مدت چند روز تعقیب و در فرصتی مناسب شکار کند.

وی وضعیت حفاظتی این گونه را بر اساس قوانین شکار و صید جزو «گونه‌های حمایت شده» و براساس سایتیس (CITES) جزو «گونه‌های درمعرض نابودی» مطرح کرد و گفت: قبلاً گزارش‌ها درمورد وجود این گونه در استان تایید نشده و مشکوک بود، ولی از این پس با قطعیت می‌توان از وجودش در استان سخن گفت.

احمدی خاطرنشان کرد: از آنجایی که این گونه معمولاً به مناطقی که شرایط مساعدتری برایش فراهم باشد مهاجرت می‌کند، باتوجه به بهبود وضعیت در منطقه حفاظت شده شیدا، این احتمال وجود دارد که این گونه طی سالیان اخیر به این محل مهاجرت کرده باشد.

به گفته وی، تصاویر توسط محیط بان بابک البرزی گرفته شده است.

امسال؛

چهارمحال و بختیاری سال پرآبی را نخواهد داشت

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه تاکنون در شهرستان کوهرنگ هیچ برفی روی زمین نمانده است در صورتی که در مدت مشابه سال گذشته 20 سانتی‌متر برف روی زمین وجود داشت که این امر نشان دهنده این است که امسال در استان سال پرآبی را نخواهیم داشت.

مهرداد قطره با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان، اظهار کرد: بارش‌ها در سطح استان از روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود که عمده بارش‌ها برای مناطق غربی و کوهرنگ به صورت برف و باران پیش‌بینی می‌شود و برای مرکز استان بارش‌ها قابل ملاحظه نخواهد بود.

وی افزود: تا پایان هفته جاری کاهش دما را برای سطح استان نخواهیم داشت و پیش‌بینی می‌شود برای روز پنج‌شنبه علاوه بر بارش برف و باران در سطح استان، سرعت وزش باد نیز به 60 کیلومتر بر ساعت برسد.

قطره گفت: میانگین بارش‌ها از ابتدای مهرماه سال جاری تا کنون 137 میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد افزایش بارندگی و نسبت به میانگین بلندمدت شش درصد کاهش بارندگی را در سطح استان داشته‌ایم.

مدیرکل هواشناسی استان خاطرنشان کرد: متاسفانه تاکنون در شهرستان کوهرنگ هیچ برفی روی زمین نمانده است در صورتی که در مدت مشابه سال گذشته 20 سانتی‌متر برف روی زمین وجود داشت که این امر نشان دهنده این است که امسال در استان سال پرآبی را نخواهیم داشت.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 23 آذر 95، کد مطلب: 959-9214-5: www.shahrekord.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
0
جانور بسیار زیبایی است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین