پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به عدم صدور گواهینامه برای معلولان، گفت: بهزیستی تاکنون درخواستی در این زمینه به پلیس ارائه نداده است.

شعار سال: سردار بهمن امیری‌مقدم با حضور در میز خبر پلیس، در خصوص مشکلات رفت و آمد برای معلولان و درخواست گواهینامه‌ آنان، عنوان کرد: در این موضوع ضوابط خاصی وجود دارد و در حال حاضر نیز تنها به جانبازان خودروهایی با پلاک خاص داده می‌شود این افراد باید بتوانند در زمان دریافت گواهی‌نامه تعادل خودروی خود را حفظ کرده و آن را کنترل کنند.

وی یادآور شد: تاکنون بهزیستی اقدامی در زمینه درخواست گواهی‌نامه و پلاک برای معلولان را ارائه نداده است همچنین متاسفانه حمل و نقل عمومی برای این افراد مناسب نیست و شهرداری باید توجه خاصی را به آنان داشته باشد و گروه کارشناسی برای حل این مشکل با حضور سازمان‌های ذیربط تشکیل شود.

امیری‌مقدم با بیان اینکه در پلیس یک فصل‌نامه علمی داریم، تصریح کرد: از این فصل‌نامه‌ها به عنوان یک مرجع علمی استفاده می‌شود تاکنون بیش از 70 نشریه و فصل‌نامه در حوزه‌های علمی به چاپ رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دفتر مطالعات نیروی انتظامی و پلیس‌های تخصصی این سازمان ارتباط خوبی با مراکز علمی دارند، عنوان کرد: تاکنون با مراکز علمی زیادی تفاهم‌نامه امضا کرده‌ایم، ثمر تعامل با مراکز علمی و دانشگاهی حل بسیاری از موضوعات و پیشگیری از بعضی جرائم است.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: یکی از تفاهم‌نامه‌های ما بین پلیس راهنمایی و رانندگی با دانشگاه فردوسی مشهد در زمینه ثبت تخلفات و تصادفات به صورت هوشمند که زمان بسیار زیادی از ماموران ثبت تخلف می‌گیرد امضا شده است در این تفاهم‌نامه تمام بخش‌های یک تصادف احصاء شده و در فرمی آورده شده است، ماموران وقتی به صحنه تصادف می‌رسند می‌توانند با توجه به نوع تصادف عوامل مختلف را علامت‌گذاری کنند و با این روش به راحتی کروکی تصادف را تصحیح کنند؛ این کروکی به تمام مراکز مختلف فرستاده می‌شود تا مردم به راحتی بتوانند به نتیجه برسند.

امیری‌مقدم با تاکید بر اینکه پلیس علاوه بر حرفه‌ای بودن باید علمی نیز باشد، اظهار کرد: خوشبختانه در موضوعات اجتماعی، فضای سایبری، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و ... اقدامات خوبی را انجام دادیم.

وی با اعلام اینکه همکاری پلیس با هر سازمانی موجب آرامش و آسایش مردم است، خاطرنشان کرد: همکاری ما با دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، اصناف و ... در موضوعات مختلف می‌تواند ثمرات خوبی برای مردم داشته باشد در این همکاری‌ها باید علاوه بر موضوعات انتظامی، مسائل اجتماعی و سلامت مردم نیز مورد توجه قرار گیرد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به همکاری مشترک نیروی انتظامی و دامپزشکی استان، عنوان کرد: در حالی که سازمان دامپزشکی گمان نمی‌کرد بتوانیم تفاهم‌نامه‌ای داشته باشیم ما توانستیم با امضای این تفاهم‌نامه و قرار دادن کمپ دامپزشکی در کنار مراکز انتظامی مرزها از ورود دام‌های غیر مجاز به استان جلوگیری کنیم همچنین این سازمان با همکاری پلیس اماکن، بازرسی‌هایی را از قصابی‌ها به عمل آورده تا بتوانیم به سلامت جامعه کمک کنیم.

امیری‌مقدم با اعلام اینکه اگر پلیس در کشف‌رود فعال نبود آلودگی‌ها از بین نمی‌رفت، اضافه کرد: ما می‌توانیم با دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش جلسات و تفاهم نامه‌هایی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی از اخبار نیازی به انعکاس در جامعه ندارند، گفت: متاسفانه برخی از خبرگزاری‌ها به نقل از پلیس اخباری را منتشر می‌کنند که این موضوع می‌تواند امنیت اجتماعی را با مشکل مواجه کند نیروی انتظامی در کار خود صداقت دارد، اما برخی از جرائم می‌توانند آموزشی باشند به همین دلیل از انعکاس آن‌ها خودداری می‌کنیم.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه ارتباط و تعامل نیروی انسانی نباید با نگاه جریانی همراه باشد، افزود: باید با همکاری با پلیس احساس امنیت را به جامعه منتقل کنیم.

وی با اشاره به برخورد ماموران با مردم، اظهار کرد: پلیس در کنار سازمان‌ها حضور دارد به عنوان مثال اگر نیروی انتظامی فعال نباشد شهرداری نمی‌تواند در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز اقداماتی انجام دهد به همین دلیل حجم کاری پلیس بسیار زیاد می‌شود و گاهی برخی از ماموران به علت حجم بالای ماموریت‌ها رفتارهای نامناسبی دارند که با انجام چندین طرح درصدد رفع این مشکل هستیم.

امیری‌مقدم تصریح کرد: کلانتری‌ها روزانه 400 تا 500 نفر مراجعه‌کننده دارند که این موضوع موجب خستگی ماموران می‌شود به همین دلیل ما کلاس‌های الگوهای رفتاری، کارگاه‌های آموزشی روانشناسی و ... را با حضور اساتید صاحب فن برای کارکنان نیروی انتظامی برگزار می‌کنیم، تمام تلاش خود را می‌کنیم انجام ماموریت‌های سخت را به چندین نفر واگذار کنیم.

فرمانده انتظامی استان با اعلام اینکه هیچ سازمانی مانند نیروی انتظامی با تخلفات کارکنان خود برخورد نمی‌کند، عنوان کرد: اگر موردی از ماموران ببینیم اقداماتی را برای متنبه شدن آنان انجام می‌دهیم گاهی برخی از این افراد نیز اخراج می‌شوند حتی در موارد شدیدتر حکم قضایی برای آنان صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه جرائم کارکنان نیروی انتظامی کاهش قابل توجهی داشته است، خاطرنشان کرد: این موضوع به دلیل نظارت، کنترل‌های دقیق، ‌برگزاری کلاس‌ها و ..عملیاتی شده است، بخش فوریت‌های سامانه 197 نیز برقرار است تا اگر ماموران ما برخورد نامناسبی با فردی داشتند سریعا به اطلاع نیروی انتظامی برسد و در لحظه با آن فرد برخورد شود.

امیری‌مقدم با اشاره به فعالیت اولین کلانتری بانوان کشور در مشهد، تصریح کرد: در پلیس‌های تخصصی، امنیتی، بخش‌های اجتماعی و مراکز مشاوره بانوان نیروی انتظامی فعال هستند، بیش از 65 تا 70 درصد پرونده‌هایی که به مراکز مشاوره کلانتری‌ها ارجاع داده‌ایم منجر به صلح بین طرفین شده است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه حضور بانوان در پلیس استان نسبت به میانگین کشوری پنج درصد بیشتر است، اضافه کرد: فعالیت یک کلانتری بانوان اقدام بسیار خوبی برای مردم بوده است، افراد و مسئولان مختلف استقبال بسیار خوبی را از افتتاح این کلانتری داشته‌اند.

وی با اعلام اینکه علاوه بر این موضوعات خراسان رضوی در کاهش تصادفات فوتی نیز رتبه اول کشور را در اختیار دارد، گفت: در دستگیری سارقان نیز رتبه نخست کشور را در اختیار داریم و وضعیت امنیتی ما با توجه به نظرسنجی‌هایی که از مردم صورت گرفته وضعیت نرمالی است.

امیری‌مقدم در خصوص وضعیت مرزهای استان، اضافه کرد: خوشبختانه با همکاری خوب بین ماموران مرزی، مرزهای خراسان رضوی وضعیت خوبی دارند و طرح‌های مختلف در این مناطق موثر بوده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 11 دی 95، کد مطلب: 9510-7314-5: www.khorasan.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین