پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۲۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
مدیرکل دفتربهبود کیفیت و توسعه بازار آبزیان سازمان شیلات با اشاره به اینکه در وازارت جهاد کشاورزی تنها سه کالا شامل خرید تضمینی می شود گفت: برای تن ماهیان خرید توافقی با مشارکت سازمان تعاون روستایی تعریف شده است.

شعار سال: عیسی گلشاهی که در نشست مشترک صیادان با مسولان شیلاتی سیستان وبلوچستان سخنرانی می کرد گفت: میزان اعتبارات وزارت جهادکشاورزی برای صنایع تبدیلی کشور بسیار اندک است به طوری که کل این اعتبارات درسال گذشته48میلیارد تومان بود و این یعنی جهاد کشاورزی نمی تواند نقدینگی لازم را تامین کند.

وی درباره گله بعضی صیادان برای خرید تضمینی تن ماهیان تصریح کرد: در وزارت کشاورزی برای تنهاسه کالای گندم،جو و نیشکر ساز و کار خرید تضمینی وجود دارد.

به گفته این مسول برای سایرکالاها خرید توافقی تعریف شده به این معنا که سازمان تعاون روستایی با ضمانت هایی که ازطرف کارخانه دار می دهد، ماهی را از صیاد خریداری می کند.

مدیرکل دفتربهبود کیفیت بازارآبزیان با اشاره به فعال بودن90کارخانه تولید تون ماهی درکشور افزود: بالغ بر یک میلیارد قوطی کنسرو در کشور ظرفیت سازی شده که از این میان تنها 600 هزار قوطی سالانه تولید می شود .

وی اشاره هم به شکایت صیادان درباره واردات بی رویه تون ماهیان کرد و گفت: سالانه 190هزارتن ماهی در کشور تولید می شود که برای تامین کارخانه های خود به 230هزارتن ماهی احتیاج داریم که این مقداررا ازواردات تامین می کنیم.

گلشاهی تاکید کرد: هیچ گاه تا سقف نیاز واردات صورت نگرفته و این درحالی است میانگین ده سال اخیر واردات تن ماهیان به کشور چیزی بالغ بر27هزارتن بوده است.

مدیرکل دفترتوسعه بازارآبزیان کشور با بیان اینکه راهکارهایی را برای فروش بهتر تون ماهیان دنبال می کنیم گفت: یکی ازاین راهکارها تنظیم زمان ورود کالا به سواحل است به طوری که باید مدیریت شود زمان ترخیص تن ماهیان وارداتی به زمان تخلیه صید برخود نکند.

به گفته گلشاهی راهکار دوم تعریف شدن عوامل خرید وفروش است به گونه ای که تمام افراد درگیردرروند صنعت ماهی تن تعیین و شناسایی شده و افراد زائد ودلالان حذف شوند.

وی هم چنین از ایجاد سیستم تامین و توزیع متمرکز خبر داد و گفت: درحال حاظر نه تنها درتوزیع کنسرو مشکل وجود دارد بلکه درتوزیع ماهی نیز این مشکل به چشم می خورد که برای کنترل قیمت و فروش بهتر باید یک سیستم جامع توزیع راه اندازی شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 24 آذر 95، کد مطلب: 959-4784-5: www.sb.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
0
0
تکلیف ما صیادان خرد چیه پس
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین