پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
از 350 رشته مصوب صنایع دستی در کشور، 60 رشته آن در استان کرمانشاه ساخته و تولید می شود.

شعارسال: معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: از 350 رشته مصوب صنایع دستی در کشور، 60 رشته آن در استان کرمانشاه ساخته و تولید می شود.

پروانه حیدری در پنجمین شب از برنامه هفته فرهنگی کرمانشاه در جزیره قشم با بیان اینکه کرمانشاه هنرمندان و صنعتگران به نام و قابلی دارد گفت: صنایع دستی" می تواند حلال بخشی از معضل بیکاری کشور باشد.

حیدری صنایع دستی را نمونه بارز "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" عنوان کرد و افزود: صنایع دستی از ارزش افزوده بالایی برخوردار است، بطوریکه با سرمایه گذاری اندک می توان درآمد خوبی از این طریق کسب کرد.

این مسئول با اشاره به برپایی 23 غرفه در محل نمایشگاه هفته فرهنگی کرمانشاه در جزیره قشم، گفت: این غرفه ها 12 رشته صنایع دستی استان از جمله البسه محلی، گیوه کرمانشاهی، گلیم بافی، آیینه کاری و سراجی سنتی را شامل می شود و در کنار این موارد، غرفه های سوغات کرمانشاه از جمله نان برنجی و پخت آش های محلی در سیاه چادر نیز در محل نمایشگاه مستقر است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به برپایی نمایشگاه از هفتم تا دوازدهم دی ماه، گفت: تنها طی چهار شب ابتدایی برپایی نمایشگاه، فروش بیش از یک میلیارد ریالی را در حوزه صنایع دستی و سوغات داشتیم.

حیدری افزود: خوشبختانه استقبال اهالی جزیره قشم از صنایع دستی و سوغات کرمانشاه به حدی بود که برخی غرفه ها تمام محصولات و تولیدات خود را در همان سه شب ابتدایی به فروش رساندند و در حال حاضر صنایع دستی از جمله البسه کردی مردانه، گیوه کرمانشاهی و تنبور و از سوغات کرمانشاه نیز نان برنجی تماما به فروش رفته اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار خبر 12 دی 1395، کدمطلب: 5920197 ، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین