پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۸۵
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: 31 فروشگاه صنایع دستی در همه استانهای کشور تاسیس می شود.

شعارسال: زهرا احمدی‌پور روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از شهر جهانی سفال در همدان در جمع تعدادی از زنان کارآفرین افزود: تغییر طراحی و کاربردی کردن صنایع دستی به حفظ حیات هنرهای سنتی می‌انجامد و صنعتگران صنایع دستی در حال حاضر امکان تولید انبوه دارند اما برای فروش این آثار با مشکلاتی مواجه هستند.

وی اضافه کرد: ایجاد یک شبکه منظم و منسجم برای صنایع دستی در فروش این تولیدات و همچنین افزایش ارتباطات بین‌المللی مؤثر خواهد بود و به این منظور ایجاد 31 فروشگاه صنایع دستی برای تمامی استانها یکی از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

احمدی‌پور تصریح کرد: استفاده از فضای مدارس و همچنین روزهای پنجشنبه و جمعه برای آشنایی دانش‌آموزان و خانواده‌ها با صنایع دستی از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از روزهای پنجشنبه و جمعه دانش‌آموزان و برگزاری تورهای آشنایی با صنایع دستی و برپایی جمعه بازار برای فروش صنایع دستی، از یک سو معرفی و آشتی مردم با صنایع دستی را به دنبال دارد و از سوی دیگر ما شاهد فروش بیشتر این تولیدات خواهیم بود.

معاون رئیس جمهوری گفت: برای ورود صنایع دستی به زندگی مردم ما نیازمند تغییر طراحی و تلفیق طرح‌های سنتی و ایده‌های نو هستیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: با توجه به مصوبه دولت مبنی بر استفاده از صنایع دستی به‌عنوان هدیه در دستگاه‌های دولتی، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به‌عنوان متولی، می‌تواند با تهیه یک بسته پیشنهادی برای ارگان‌ها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها، مسیر آسانی را پیش روی استفاده‌کنندگان و همچنین تولید‌کنندگان صنایع دستی قرار دهد.

گفتنی است معاون رئیس جمهور در سفر خود به استان همدان پس از شرکت در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی به لالجین شهر جهانی سفال در همدان رفت و از فروشگاه های صنایع دستی آن بازدید کرد.

احمدی پور با حضور در کارگاه تولیدی سفال و سرامیک در جریان چگونگی روند کار و صادرات سفال و مشکلات احتمالی آنها قرار گرفت .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 11آذر1395، کدخبر: 82328331: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین