پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۶۷۹
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۹
پانزدهم دی ماه سالروز عملیات نصر با محوریت قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی است، بهمین منظور فرمانده این قرار گاه به میان خبرنگاران آمد و از این عملیات گفت.

شعارسال: امیر حمزه بیدادی گفت : مهمترین کاری که ارتش در عملیات نصر انجام داد زمین گیر کردن وجلوگیری از پیشروی دشمن بود.

امیر بیدادی ، این پیروزی را یکی از مهمترین دست آورد های عملیاتی در جنگ تحمیلی برشمرد و افزود : این عملیات در 15 دی ماه 1359 با سه تیپ قزوین ،همدان و زنجان به فرماندهی امیر لطفی از لشگر16 زرهی قزوین آغاز شد.

امیربیدادی هدف از این عملیات را آزاد سازی سرزمین های تحت اشغال از جمله پادگان حمید وجاده سوسنگرد به حمیدیه دانست و خاطر نشان کرد: رزمنده های ما در روز اول توانستند هزار نفر از نیروهای دشمن را به هلاکت برسانند و 800 نفر از آنان را اسیر کنند.

وی در ادامه از این عملیات به عنوان اولین عملیات زرهی تاریخ ایران نام برد و افزود : در این عملیات 142 نفر از رزمندگان ارتش و 70 نفر از دانشجویان خط امام به شهادت رسیدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی از قنائم بدست آمده در این عملیات هم گفت و اضافه کرد: در این عملیات 45 دستگاه تانک دشمن منهدم و 50 خودرو، 15 موشک انداز ،10 نفربر و 3 فروند بالگرد به تصرف رزمندگان اسلام درآمد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 14دی1395، کدخبر: 5923761: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین