پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: رنج ها و سختی های دوران 8 سال دفاع مقدس زنان ما را بزرگ کرده و به آنان آموخت که از ارزش های جنگ تحمیلی دفاع کنند.

شعار سال: شهلا تاجفر در چهارمین جلسه کارگروه زنان و خانواده استان با اشاره به اینکه زنان بی نشان ما در همه زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حضور تاریخ ساز داشته اند گفت: همواره باید قدردان این قشر رنج دیده باشیم و زحمات آن ها را فراموش نکنیم.

وی در ادامه با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) مبنی براینکه اگر این زنان شجاع از جامعه حذف شوند، جامعه به انحطاط کشیده می شود گفت: تلاش های امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گسترش همکاری با سایر نهاد ها برای حضور موثر زنان در جامعه بوده است.

در ادامه جلسه مدیر دانشگاه الزهرا با بیان اینکه در همه عرصه ها زنان دوشادوش مردان حرکت کرده اند گفت: زنان جامعه ما حتی قبل از اسلام از ارزش های اخلاقی دفاع می کردند و بعد از ورود اسلام در اختیار اسلام قرار گرفته و به تربیت نیرو های انقلابی پرداختند.

قربان نژاد افزود: زنان آذربایجان غربی با توجه به مرزی بودن این استان به صورت مستقیم درگیر جنگ تحمیلی بودند و به همین سبب الگویی برای آیندگان کشور شدند.

وی با اشاره به بررسی نقش زنان و خانواده های استان در جنگ تحمیلی گفت: برای حفظ ارزش و به پاس گرامیداشت حضور زنان استان در دفاع مقدس کتاب خاطرات این زنان و رشادت های آن ها با همکاری استانداری آذربایجان غربی و سایر نهاد ها به چاپ می رسد.

وی تصریح کرد: حدود 20 نفر نیروی متعهد برای جمع آوری خاطرات این زنان در سطح همه شهرستان های استان در حال تربیت هستند و کار جمع آوری و چاپ این کتاب به حدود 2 سال زمان نیاز دارد.

وی خاطر نشان کرد: محوریت این کتاب در مورد زنانی که به صورت مستقیم به جبهه رفته اند، زنانی که در ستاد های پشتیبانی فعالیت می کردند و نقش این بانوان در تربیت نیرو های متعهد و انقلابی است.

در ادامه جلسه مشاور امور بانوان در دانشگاه علوم پزشکی به برنامه تشخیص زود هنگام و غربالگری زنان مبتلا به سرطان سینه و رحم که در نقده انجام می گیرد اشاره کرد و گفت: سلامت زنان به ویژه مادران از مفاهیم مهم در امر توسعه است.

قاسم زاده گفت: هدف ما از این برنامه شناسایی زود هنگام و درمان به موقع زنان مبتلا به بیماری های سرطان است.

وی ادامه داد: 162 نفر ماما، بهورز و پزشک با بیش از 500 ساعت آموزش آماده ارائه خدمات در این زمینه هستند.

مشاور امور بانوان در دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: بیش از 25 هزار زن در شهرستان نقده هستند که از این تعداد بیش از 5 هزار نفر در این طرح از ابتدای خرداد تا آخر آبان شرکت کرده اند که 264 نفر از آنان معاینه غیر طبیعی و مشکوک به سرطان داشتند که به واحد سطح 2 برای آزمایشات و درمان ارجاع داده شده اند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 25 آذر 95، کد مطلب: 959-18190-5: www.orumiyeh.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین