پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت:علی الراسی بودن مالیات‌های تعیین‌شده، اساسی‌ترین مشکل فعالان بخش صنعت در استان خراسان شمالی است.

شعار سال : یحیی نیکدل ظهر روز يكشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: پیگیری‌های زیادی برای حل مشکل مالیاتی صنایع استان انجام‌شده است اما حتی یک مورد از پرونده‌های مالیاتی به نتیجه نرسیده و حل‌نشده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی نیز در این نشست، عدم پذیرش دفاتر مالیاتی توسط امور مالیاتی، علی الراسی محاسبه شدن مالیات، اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده به‌صورت مجزا برای محصولات واسطه‌ای و میانی را از مهم‌ترین مشکلات مالیاتی صنعتگران استان عنوان کرد.

محمدرضا موفق اظهار داشت: بر اساس قانون، مالیات بر ارزش‌افزوده تنها بر محصول نهایی وضع می‌شود اما در عمل، از محصولات میانی نیز این مالیات دریافت می‌شود.

موفق گفت: تأخیر در استرداد مالیات بر ارزش‌افزوده به صادرکنندگان نیز از دیگر گلایه‌های مالیاتی است و بر اساس قانون، اداره کل مالیاتی، باید حداکثر یک ماه پس از ارائه مستندات گمرکی، نسبت به باز پس دادن مالیات بر ارزش‌افزوده پرداخت‌شده توسط صادرکننده، اقدام کند اما این امر در استان به‌خوبی اجرا نمی‌شود.

وی تصریح کرد: قانون‌گذار بابت هرماه تأخیر در استرداد این وجوه، دو درصد جریمه منظور کرده است و باید به صادرکننده داده شود.

رئیس مجتمع پتروشیمی خراسان نیز در این نشست، وضع مالیات بر محصولات میانی این واحد تولیدی را از مشکلات عنوان کرد و گفت: مشکلات و وضعیت این واحد تولیدی توسط سازمان حسابرسی بررسی‌شده اما به علت ناآشنا بودن کارشناسان مالیات و ارائه گزارش‌های نادرست به مدارج بالا، همچنان حل‌نشده باقی‌مانده است.

محمدخانلقی اظهار داشت: در پیگیری‌ها، به‌ظاهر شکایت‌ها و انتقادهای ما پذیرفته می‌شود اما در عمل، همان گزارش‌های ارسال‌شده، مبنا قرار می‌گیرد و نتیجه مطلوب به دست نمی‌آید.

معاون ارزش‌افزوده اداره کل مالیاتی خراسان شمالی نیز در این نشست از استرداد 25 میلیارد ریال به صادرکنندگان طی چهار سال گذشته خبر داد و گفت: علت تأخیر در پرداخت و باز پس دادن وجوه مالیات ارزش‌افزوده، عدم تحویل دفاتر، اسناد و مدارک در موعد مقرر و یا نقص مدارک بوده است.

یوسف یعقوب نژاد اظهار داشت: استرداد وجوه ارزش‌افزوده به صادرکنندگان باید در چهارچوب قانون باشد البته در این زمینه برای حمایت از جامعه هدف، برخی بندها نادیده گرفته می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ نشرخبر : 8 آذر 1394 کد مطلب : 930487 www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین