پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
بابهره برداری از این مجتمع زمینه برای افزایش تولید محصولات پتروشیمی از 60میلیون تن به 90 میلیون تن فراهم می‌شود

شعار سال: مجتمع پتروشیمی دماوند در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس قرار دارد و از آن به عنوان کلید توسعه صنعت پتروشیمی در فاز 2 عسلویه نام برده می‌شود.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی دماوند می‌گوید: با بهره برداری از این مجتمع زمینه برای افزایش تولید محصولات پتروشیمی از 60میلیون تن به 90 میلیون تن فراهم می‌شود که این میزان افزایش معادل نیمی از ظرفیت کنونی تولید محصولات پتروشیمی در کشور است.

به گفته حسین شهریاری ساخت این پتروشیمی به سرمایه گذاری سه میلیارد یورویی نیاز دارد و با حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار است تا حد امکان با توانمندی‌های داخلی تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی دماوند ادامه می‌دهد: این مجتمع پتروشیمی قرار است در دوره هفت ساله به بهره برداری برسد که تاکنون پنج سال و دو ماه از این زمان گذشته است.

وی با اشاره به بهره برداری فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند در خرداد سال 96، می‌گوید: نیروگاه دماوند 12 توربین 162 مگاواتی با مجموع ظرفیت دو هزار مگاوات دارد و یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های گازی کشور خواهد بود.

به گفته شهریاری، توربین‌های 1و2 فاز نخست نیروگاه آماده راه اندازی است و در صورت آمادگی مصرف کنندگان، این نیروگاه می‌تواند به آنها برق دهد.

شرکت پتروشیمی دماوند تأمین کننده واحدهای برق، بخار، هوا، آبگیر، آب، تصفیه پساب‌های صنعتی و زباله سوز برای 24 طرح پتروشیمی مستقر درمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خواهد بود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاري صدا و سیما، تاریخ انتشار10 بهمن 1394، کد مطلب: 1013263: www. iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین