پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۹۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹
معاون وزیر نفت با اعلام اینکه در تعیین نرخ خوراک گاز عقب نشینی نکردم، از امضاء اولین قرارداد با خارجی ها در فروردین ۹۵ خبر داد و گفت: خرید محصولات پتروشیمی خارج از بورس توسط برخی شرکت ها منطقی است.

شعارسال: معاون وزیر نفت با اعلام اینکه در تعیین نرخ خوراک گاز عقب نشینی نکردم، از امضاء اولین قرارداد با خارجی ها در فروردین ۹۵ خبر داد و گفت: خرید محصولات پتروشیمی خارج از بورس توسط برخی شرکت ها منطقی است.

عباس شعری مقدم در پاسخ ، مبنی بر اینکه " وزیر صنعت اصرار دارد تا محصولات پتروشیمی خارج از بورس کالا عرضه شود، موضع شما در مقابل این رویکرد آقای نعمت زاده چیست؟" توضیح داد: آقای نعمت زاده چنین نظری ندارد. در واقع بحث این است که برخی از خریداران بتوانند خارج از بورس محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند. این حرف درستی است اما متأسفانه در رسانه دائماً صفر و یک می کنند.

وی با تأکید بر اینکه در پیشنهاد وزیر صنعت همچنان محصولات پتروشیمی در بورس عرضه خواهد شد گفت: تنها در این حالت این امکان فراهم می شود تا برخی خریداران با قراردادهای بلند مدت خارج بورس محصول مورد نیاز خود را خریداری کنند.

معاون وزیر نفت ادامه داد: برخی شرکت های برای ساخت کالایی قرارداد بلند مدت دارند به همین دلیل آنها باید بتوانند مواد اولیه مورد نیاز خود را در بلند مدت و با کیفیت مشخصی دریافت کنند. اگر بخواهند مواد اولیه خود را از بورس خریداری کنند ممکن است نتوانند با کیفیت مورد نظر محصول را تهیه کنند و یا اینکه محصول مورد نظر در بورس قابل تهیه نیست.

شعری مقدم در پاسخ به این که دولت نسبت به فروش محصولات پتروشیمی خارج از بورس کالا مخالف است گفت: "نظر من این است و کاری به دولت ندارم. این نظر تخصصی من است؛ چون به من مراجعه کردند و با من درد و دل کردند و از نظر من منطقی است و نظر آقای نعمت زاده نیز درست است و هیچگاه نگفته است اصلاً در بورس عرضه نشود."

در تعیین نرخ خوراک گاز عقب نشینی نکردم

شعری مقدم در پاسخ به این سؤال که " پیش از این گفته بودید که نرخ خوراک پتروشیمی ها با تعیین فرمول جدید کمتر از 13 سنت نمی شود اما اکنون رقم اعلام شده بین هشت تا 9 سنت است، آیا این عقب نشینی از موضوع قبلی نیست؟" گفت: عقب نشینی نیست، تنظیم نرخ خوراک با قیمت نفت خام است؛ زمانی که من این رقم را اعلام کرده بودم قمیت نفت این اندازه پایین نیامده بود. با توجه به قمیت فعلی نفت خام نرخ تعیین شده برای خوراک گاز پتروشیمی نرخ مناسبی است.

امضاء اولین قرارداد با خارجی ها فروردین 95

وی با تأکید بر اینکه صحبت های انجام شده با سرمایه گذاران خارجی تاکنون به نتیجه نرسیده و منجر به امضاء قرارداد نشده است گفت: تاکنونسرمایه گذاران آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی و ژاپنی بیشترین تمایل را برای حضور در طرح های صنعت پتروشیمی ابراز کرده اند.

عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ابراز امیدواری کرد: اولین قرارداد با خارجی ها در صنعت پتروشیمی فرودین ماه 95 امضاء خواهد شد.

شعری مقدم در باره استقبال ایران ها از فاینانس اروپایی به جای چینی گفت: هر کسی پیشنهاد بهتری بدهد سراغ او می روند. الان دیگر در شرایطی نیستیم که چینی ها درخواست های خود را به ما دیکته کنند. اگر چینی ها پیشنهاد خوبی بدهند از آنها نیز استقبال می شود. البته چینی ها را نمی توانیم کنار بگذاریم چراکه شرکتها و تجهیزات خوبی دارد اما شرایطی را در تحریم برای ما تعیین کرده بود که اکنون وضعیت تغییر کرده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم- جمعه 9 بهمن 1394-شناسه خبر: 984356

www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین