پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۱۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
رئیس رصدنمای ملی "عین" (عفاف، عزت، عشق) با بیان اینکه ۱۰۰ نوع محصول فرهنگی را شناسایی و در قالب ۱۲ کمیته جمع‌آوری کرده‌ایم گفت: رصدنمای ملی عین به دنبال این است که در کار فرهنگی مخاطب را کمتر مورد توجه قرار دارد.

شعار سال: امیرحسین بانکی ظهر امروز در آئین افتتاحیه نمایشگاه فرهنگی "راحیل" پیشخوان محصولات فاخر حوزه عفاف و حجاب و همزمان با سالروز اجرای طرح استعماری حذف حجاب به دست رضا خان با بیان اینکه حیا یک صفت انسانی است اظهار داشت: حیا در زنان تجلی بیشتری دارد و موضع حیا چشم است.

وی افزود: در این راستا دشمنان اسلام و شیعه در جنگ نرم متوجه شدند که در کدام نقاط استراتژیک سرمایه‌گذاری کنند که متأسفانه در حال موفق شدن هستند. حیا یکی از همین نقاط استراتژیک است و بزرگترین ضربه آن نیز به خانواده برمی‌گردد.

رئیس رصدنمای ملی "عین" (عفاف، عزت، عشق) با بیان اینکه در سال 72 معادل هر 16 ازدواج یک طلاق ثبت می‌شد افزود: 5 سال پیش از هر 6 ازدواج یک طلاق و در حال حاضر از هر 4 ازدواج یک طلاق ثبت می‌شود و در چشم انداز 1404 با این روند از هر ازدواج 2 طلاق ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جامعه ما نسبت به بسیاری از جوامع دیگر حیای بهتری دارد گفت: از سوی دیگر همگان قبول داریم که وضعیت کنونی جامعه زیبنده کشورمان نیست نزدیک به 40 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و نظام جمهوری اسلامی روی حجاب و عفاف حساسیت جدی نشان داده است اما در این راستا موفق نبوده است.

بانکی افزود: متأسفانه برخی افراد میگویند دیگر این فعالیت‌ها فایده ندارد اما این حالت ناامیدی و بی تفاوتی در جامعه به خاطر ناکارآمدی فعالیت‌های عرصه حجاب است نه به خاطر اینکه حجاب را قبول نداشته باشند.

وی با اشاره به آغاز طرح ایجاد رصدنمای ملی "عین" گفت: شعار ما در این راستا "عفاف، ضامن عزت اجتماعی و عشق خانوادگی" است عین یعنی چشم و رصد کردن یعنی چشمه و سرچشمه معتقد هستیم این اقدام می‌تواند سرچشمه کارهای فرهنگی به ویژه حجاب و عفاف باشد. عین یعنی عینیت و واقعیت بخشیدن.

رئیس رصدنمای ملی "عین" (عفاف، عزت، عشق) با اشاره به گزارشی از عملکرد این رصدنما تصریح کرد: در بررسی بسیاری از معضلات اجتماعی به ویژه حجاب به این نکته رسیدیم که بخش زیادی از کارهای فرهنگی‌مان ناکامی فرهنگی داشته‌ایم و دلیل آن نیز ناکارآمدی برنامه‌های ما بوده است، این در حالی است که انقلاب ما، انقلابی فرهنگی است و تخصص اولیه انقلابیون نیز فرهنگ بوده است.

وی با بیان اینکه حجاب یک موضوع فرهنگی است گفت: در این راستا کار زیاد شده است اما باید پرسید چه میزان کار فرهنگی انجام داده‌ایم، مقالات علمی ما روز به روز زیادتر می‌شود اما اگر اینها تبدیل به محصول نشود قابل استفاده نیستند.

بانکی با بیان اینکه در رصدنمای ملی عین به دنبال این هستیم که بدانیم چه محصولات فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف در کشور تولید شده است، گفت: با 170 موسسه در این حوزه جلسه برگزار کرده‌ایم این موسسات کارهای فرهنگی زیادی انجام می‌دهند اما متأسفانه محصولات آنها بسیار کم است.

وی با بیان اینکه 100 نوع محصول فرهنگی را شناسایی و در قالب 12 کمیته جمع آوری کرده‌ایم خاطرنشان کرد: در این راستا رصدنمای ملی عین به دنبال این است که در کار فرهنگی مخاطب را کمتر مورد توجه قرار دارد و مخاطب غایب است باید بین مخاطب از نظر جنسی و فرهنگی تفاوت قائل شویم مخاطب باحجاب، کم حجاب و مروج حجاب داریم که هر کدام خوراک مختص خود را می‌خواهند.

رئیس رصدنمای ملی "عین" (عفاف، عزت، عشق) با بیان اینکه دشمنان برای این مخاطبان و در تمام این گونه‌ها محصول ضد فرهنگی ایجاد کرده‌اند گفت: هیچ گروه مخاطبی را فراموش نکرده و از طرفی ما در حجاب فقط خوب شعار داده و فریاد زده‌ایم.

وی بیان کرد: در این راستا گزارش مفصلی از رصدنمای ملی عین به مقام معظم رهبری ارائه داده‌ایم و ایشان گفتند همه آنچه که من می‌خواستم در حجاب تذکر دهم در گزارش شما آورده شده و بنده فقط روی آن تأکید می‌کنم.

بانکی با بیان اینکه فرهیختگان، مروجان، عموم و مسلمانان چهاردسته مخاطبان رصدنما هستند، گفت: در حال حاضر ما در جایگاه جنگ نرم جایگاه 5 ماهه اول دفاع مقدس را داریم، دشمن بیشتر پیشروی می‌کرد و ما عقب می‌رفتیم، در 5 ماهه اول کارآمدی لازم را برای دفاع در جنگ نداشتیم و در جنگ نرم نیز نهادهای حکومتی ما نمی‌توانند ایستادگی کنند و باید سراغ مردم برویم.

وی خاطرنشان کرد: در 5 ماهه اول جنگ، مردم خود سراغ جبهه‌ها رفتند و به درستی بلد نبودند چگونه بجنگند و هیچ سلاحی در دست نداشتند پس ما نیز باید جنگیدن را نشان داده و سلاح دست مردم داده و باید برای مروجان حجاب سلاح درست کنیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 17 دی 95 ، کد مطلب: 1289235: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
0
0
ره به ترکستان است و بودجه بیهوده مصرف کردن. راه در پیش گرفته ، علمی و مستند نیست. فقط سلیقه است و از دست دادن فرصت ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین