پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۴۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۷
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: تخصیص اعتبارات به پروژه‌های راهداری و شهرسازی در اولویت قرار دارد.
شعار سال:

علی شهریار پور 20 دی‌ماه در کارگروه حمل و نقل و ایمنی سفر استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امسال پنج میلیارد و 700 میلیون تومان به پروژه‌های راهداری و شهرسازی اختصاص یافت که تاکنون 60 درصد آن پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه تخصیص اعتبارات به پروژه‌های راهداری و شهرسازی در اولویت است، تصریح کرد: مشکل عمده در تعهدات مالی، محدودیت اعتبارات است و برای حل آن لازم است از اعتبارات ماده 12 نیز استفاده کرد.

رفیعی، رییس پلیس راهور چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار کرد: با فرهنگ‌سازی مناسب و رعایت اصولی قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان، تصادفات جاده‌ای کاهش و بار ترافیکی مسیرهای ارتباطی سبک‌تر می‌شود. خدمات ایمنی راه‌ها در محدوده شهر به عهده شهرداری‌ها و در حریم و خارج از شهر به عهده راهداری‌ها است. گسترش علوم در زمینه‌های اجرایی و عملیاتی کمک بسزایی در کاهش تصادفات خواهد داشت.

پارسا، مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امسال بارش‌ها عمدتاً به صورت بارش باران خواهند بود بنابراین اجرای طرح راهداری زمستانه ضروری است. طی بارندگی‌های اخیر ارتفاع آب در سد کارون -4 ، دو متر افزایش یافت.

وی، بارش در روزهای آتی فصل زمستان استان را در حد نرمال پیش‌بینی کرد و گفت: اگرچه در آینده با روزهایی با دمای 15 درجه زیر صفر مواجه می‌شویم ولی میانگین دما نسبت به سال گذشته 1.5 درجه سانتی‌گراد افزایش خواهد داشت.

نماینده جمعیت سازمان مردم نهاد ایمنی راه‌ها نیز افزود: میانگین آمار تلفات در ایران 0.5 درصد از نرم جهانی بیشتر است.

دوست‌علی قاسمی افزود: اقدامات دستگاه‌های دولتی برای ایمن‌سازی راه‌ها تا حدودی جوابگو است و مشارکت خود افراد جامعه و ایجاد سازمان‌های مردم نهاد مربوطه نیز در این امر دخیل است. وضعیت ایمنی راه‌ها در استان چهارمحال و بختیاری مطلوب نیست و با تشکیل جمعیت طرفداران ایمنی راه‌ها در این استان مانند 18 استان دیگر، می‌توان فرهنگ ترافیکی را ارتقاء داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ایمنی قابل ارتقا و با تلاش و اقدامات همه‌ جانبه نیز قابل دستیابی است.

قاسم قاسمی نیز اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری در سال گذشته جزء استان‌های برتر در کاهش تصادفات بود و در آینده نیز با تشکیل کمیسیون جمعیت طرفداران ایمنی راه‌، مانع از افزایش تخلفات و تصادفات خواهد شد.

وی با اشاره به نصب دوربین‌های سرعت سنج، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون تعداد دوربین‌های ترافیکی و ایمنی استان رشد چشمگیری داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خاطرنشان کرد: دوربین‌های تردد شمار دارای تابلویی هستند که در صورترعایت نشدن سرعت مجاز به رانندگان هشدار می‌دهد و این امر موجب بازدارندگی بالایی در کنترل سرعت می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های چهارمحال و بختیاری نیز از اختصاص 65 میلیارد تومان اعتبار از محل خزانه ملی برای پروژه‌های ایمنی راه‌ها به استان خبر داد و گفت: از این مبلغ تاکنون 35 میلیارد تومان دریافت شد و مابقی تا پایان سال جاری اختصاص خواهد یافت.

وی، میزان اعتبار مورد نیاز در خصوص طرح راهداری زمستانی را 6میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان 10 درصد آن تاکنون دریافت شده است.

سلمان‌زاده اظهار کرد: با توجه به طرح راهداری زمستانی، 138 اکیپ راهداری در غالب 400 نفر پرسنل و با وجود 300 دستگاه ماشین آلات راهداری آماده خدمات‌رسانی هستند.

وی، راهداری زمستانی با بارش باران را نسبت به بارش برف مشکل‌تر دانست و گفت: رانش و ریزش کوه، آبگرفتگی معابر و سیلاب در راه‌ها از جمله مشکلات ناشی از بارش باران در راه‌ها و جاده‌ها است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان خاطرنشان کرد: طی سال جاری 10 دستگاه دوربین سرعت‌سنج دستی به پلیس راه تحویل داده شد.

با اندکی اضافات و تلخیص، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 20 دی 1395، کد مطلب:95102012952 : www.isna.ir
اخبار مرتبط
برگزیده ها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
0
0
وزیرش که قراره 10 بهمن استیضاح بشه که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین