پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۸۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان از را‌ه‌اندازی موزه تخصصی هنر و عکاسی در فرهنگسرای نورمحال خبر داد.

شعار سال: رضا غلامی خجسته صبح امروز در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر که با حضور تعدادی از هنرمندان عکاس ایران و مجمع عکاسان استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: فرهنگسرای نورمحال دارای ظرفیت بسیار مناسبی جهت راه‌اندازی موزه هنر و عکاسی است که در حال حاضر تعمیر و آماده‌سازی بنای تاریخی آن آماده شده و بزودی پس از تجهیز راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بین فرهنگسراهای ایجاد شده جای فرهنگسرای تخصصی عکاسی خالی بود تصریح کرد: بنای تاریخی فرهنگسرای نورمحال در دو طبقه است که یکی از طبقات آن برای اشتغالزایی و طبقه دیگر جهت هنر و عکاسی در نظر گرفته شده است.

خجسته با اشاره به اینکه بنای فرهنگسرای نورمحال 300 مترمربع است بیان کرد: تاکنون برای مرمت و بازسازی این بنای تاریخی حدود 750 میلیون تومان هزینه شده است.

وی عنوان کرد: پیگیری‌هایی که توسط کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا انجام شده در بیشتر فرهنگسراها واحدی جهت اشتغال بانوان بی سرپرست یا بدسرپرست برای توانمندسازی خانواده‌های این نیازمندان اختصاص یافته است .

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان ضمن تشریح گزارشی از فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی سطح شهر اظهار داشت: در دور سوم و چهارم شورا تعداد 81 زمین در مساحتی بیش از 355 هزار و 161 متر مربع برای احداث فرهنگسراها و سالن‌های ورزشی پیگیری و تملک شد که تاکنون از این تعداد 16 فرهنگسرا و سالن ورزشی ساخته و افتتاح شده است.

خجسته بیان کرد: براساس فعالیت و اقدامات صورت گرفته شهر همدان در مبحث سخت افزاری فرهنگی و ورزشی رتبه نخست کشور را دارد.

*توانمندی تشکل‌ها در اولویت شورای شهر

علی رضایی دیگر عضو شورای شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه مدیریت شهری در دور چهارم شورا تقویت تشکل‌های مردم نهاد از جمله هنری و هنرمندان شهر رویکرد خوب و مثبتی را داشته است، افزود: بخش عمده‌ای از وقت کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا برای تشکل‌های مختلف اختصاص یافته و در این راستا حمایت‌های خوبی هم صورت گرفته که در مقایسه با دوره‌های قبل شورا قابل توجه است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگسراها براساس نیاز اساسی شهر در اختیار تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته است، گفت: انتظار می‌رود این تشکل‌ها نیز بر اساس اولویت شهر نیازها را بتوانند پاسخ دهند تا بتوان در مدیریت شهری برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان گام موثری را برداشت.

رضایی تاکید کرد: اگر اطلس فرهنگی و ورزشی شهر همدان آماده شود و بر اساس آن طرح جامع فرهنگی اجتماعی تهیه شود دارای سندی خواهیم بود که از این پس براساس آن فرصت‌های منابع در اختیار ما قرار می‌گیرد.

*همدان در هنر عکاسی غرب را تحت پوشش قرار می‌دهد

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان نیز از توجه ویژه شورا و پیگیری‌های کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا نسبت به پروژه و برنامه‌های فرهنگی شهر اظهار داشت: فرهنگسرای نورمحال به لحاظ ساختار و فضای کالبدی که دارد ظرفیت خوبی برای حوزه هنری و عکاسی است که با مصوبه شورا این فرهنگسرا به عنوان موزه تخصصی هنری تبدیل شد.

محمد قدیمی به سابقه هنر عکاسی در همدان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با راه‌اندازی این موزه هنری مدیریت شهری بتواند گام مثبتی در راستای تقویت و اعتلای جایگاه هنر در پایتخت تاریخ و تمدنایران زمین بردارد.

قدیمی تصریح کرد: راه‌اندازی موزه هنری و عکاسی همدان می تواند غرب کشور را نیز در هنر عکاسی به صورت تخصصی زیر پوشش قرار دهد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 23دی 1395، کد مطلب:1294438 : tasnimnews.comwww.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین