پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
رئیس اداره فرش همدان حمایت دولتی لازم از هنرصنعت فرش انجام نشده است، گفت: 80 واحد پشتیبان فرش دستبافت در همدان مجوز دارند که 60 درصد آنها با هزار نفر نیروی انسانی فعال هستند، این واحدهای پشتیبان باید تولیدات بافندگان خود را هدایت کنند.

شعار سال : احمد علی بابایی اظهار داشت: بعد از توافق انجام شده در حوزه سیاست خارجی، پیش‌بینی می‌شود فرش در آینده نه چندان دور به روزهای اوج خود برسد که اگر این اتفاق رخ دهد انقلابی در تولید فرش و ایجاد اشتغال کشور صورت می‌‌گیرد و استان همدان نیز از این موضوع مستثنی نبوده و نباید از این مضوع عقب بماند.

وی با بیان اینکه از تجار و بازرگانان دعوت می‌کنیم با توجه به این فضای باز سیاسی، سلایق مصرف‌کنندگان خارجی را شناسایی کرده و سفارش تولید فرش در همدان دهند، افزود: فرش همدان هنوز خواهان زیادی دارد و باید از امکانات موجود در استان از جمله بافنده‌های زبردست استفاده کرده و فرش مناسب با نیاز بازار جهانی را تولید کرد.

علی بابایی در پاسخ به این سوال که میزان صادرات فرش دستبافت از همدان چقدر بوده است، گفت: از صادرات فرش دستبافت در استان همدان اطلاع دقیقی ندارم چون در حوزه کاری بنده نیست، اداره فرش در راستای تولید، حمایت‌هایی را از بافندگان دارد.

وی با بیان اینکه اداره فرش استان همدان خط مشی تولید فرش دستبافت را تعیین نمی‌کند بلکه بسترسازی بافت فرش در دستور کار این اداره است، تصریح کرد: به طور مثال اداره فرش بسترهای نمایشگاهی فرش را برای تولیدکنندگان فراهم کرده یا اینکه فضایی برای عرضه محصولات تولیدی بافندگان همدان در سایر استان‌ها توسط این اداره فراهم می‌شود.

رئیس اداره فرش دستبافت استان همدان در پاسخ به این سوال که آیا فرش دستبافت همدان توان رقابت در بازارهای جهانی و صادرات را دارد، گفت: فرش دستبافت همدان به سبب اینکه بیشتر بر اساس دل و سلیقه بافندگان تولید می‌شود آماده صادرات نیست.

وی با بیان اینکه هنوز تجربه لازم برای بافت فرش‌های صادراتی در همدان وجود ندارد، گفت: 80 واحد پشتیبان فرش دستبافت در همدان مجوز دارند که 60 درصد آنها با هزار نفر نیروی انسانی فعال هستند، این واحدهای پشتیبان باید تولیدات بافندگان خود را هدایت کنند ولی این تجربه در آنها وجود ندارد.

علی بابایی عنوان کرد: البته آنها نیز مقصر نیستند چراکه اداره فرش به عنوان نماینده دولت نتواسته حمایت‌های لازم را از واحدهای پشتیبان به نحو احسن انجام دهد، مرتب شعار داده می‌شود ولی هنوز اقدام جدی برای حمایت صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از تجار قوی استان در زمینه فرش کنار کشیده و کمتر در این حوزه فعالیت می‌کنند، گفت: سال‌های گذشته فرش همدان به سبب درشت بافت بودن، ضخامت و گوشتی بودن بازار خود را از دست داد چراکه تمایل بازارهای دنیا به فرش‌های ریزبافت افزایش یافت.

رئیس اداره فرش استان همدان با تصریح بر اینکه عدم به روز شدن فرش دستبافت همدان در آن روزها سبب کاهش شدید صادرات شد، گفت: امروز نیاز است که بازار را شناسایی کرده و به دنبال دانستن نیاز بازار جهانی باشیم چراکه توانمندی بافت فرش فرش در استان همدان بسیار بالاست.

وی با اعلام اینکه بسیاری از فرش‌های صادراتی استان‌های دیگر در همدان بافته شده است، اظهار داشت: هنر بافندگی در استان همدان نه تنها فراموش نشده بلکه قوی‌تر نیز شده ولی نیاز است تا سرمایه‌گذاری اصولی و علمی در این زمینه صورت گیرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته ازوب سایت صبح الوند، تاریخ نشرخبر : 18 آبان 1394 کد مطلب : 14739 www.sobhealvand.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین