پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۰۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری همدان اظهار داشت: در سالی که گذشت کسب عنوان شهر جهانی سفال برای لالجین و تبدیل‌شدن آن به برند جهانی را در راستای ارتقای صادرات سفال استان داشتیم که به دنبال آن صادرات صنایع‌دستی استان افزایش ۱۱ درصدی را نسبت به سال گذشته داشت.

شعار سالعلی مالمیردر جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار داشت: از جمله مسائل و مشکلات بخش صنایع دستی و گردشگری استان عدم امکان استفاده از ظرفیت‌های ستاد تسهیل و بهره‌مندی از منابع داخلی بانک‌ها، تمرکز پرداخت و معرفی و تصویب تسهیلات تأسیسات گردشگری است.

مالمیر افزود: عدم‌پیش‌بینی سهم تسهیلات استانی برای این حوزه، روشن نبودن عرصه و حریم مناطق نمونه گردشگری، زمان‌بر بودن و دشواری فرآیند واگذاری اراضی ملی به مناطق نمونه، محدودیت هزینه‌کرد برای ایجاد زیرساخت قبل از انتقال سند و واگذاری و غیره از دیگر مشکلات این بخش است.

وی عنوان کرد: در راستای ضرورت برندسازی برای معرفی استان امسال ملایر به‌عنوان شهر ملی منبت معرفی شد و با توجه به ظرفیت شهرستان تویسرکان در این رشته به‌زودی منبت تویسرکان برای کسب نشان جغرافیایی معرفی می‌شود.

مالمیر با اشاره به اینکه برش استانی برنامه‌های میراث فرهنگی هنوز ابلاغ نشده، گفت: به همین خاطر در همدان بخشی از برنامه‌ها را آماده و لیست پروژه‌ها را احصا کردیم و درخواست ما این است تا گردشگری در بحث تسهیلات مغفول نماند و در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری همدان اظهار داشت: در سالی که گذشت کسب عنوان شهر جهانی سفال برای لالجین و تبدیل شدن آن به برند جهانی را در راستای ارتقای صادرات سفال استان داشتیم که به‌دنبال آن صادرات صنایع دستی استان افزایش 11درصدی را نسبت به سال گذشته داشت.

مالمیر گفت: ایجاد ظرفیت‌های جدید هتلینگ در استان با وجود 10 هتل در حال ساخت متناسب با سطوح مختلف مشتریان اعم از هتل‌های 3، 4 و 5 ستاره و هتل‌آپارتمان و ایجاد حدود 3 هزار شغل جدید به‌همراه افزایش دو و نیم برابری ظرفیت تخت هتل‌های سطح استان در راستای طرح‌های اقتصاد مقاومتی انجام گرفته است.

وی با اشاره به ایجاد 4 اقامتگاه بومی‌گردی در روستاهای هدف گردشگری با استفاده از ظرفیت‌های بومی‌گردی و گردشگری بیان کرد: همچنین تبدیل زورخانه باستانی شهید همه کسی در فهرست آثار ثبت ملی به موزه ورزش باستانی از دیگر اقدامات در این سازمان بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تابناک همدان، تاریخ انتشار 5 خرداد 96، کدمطلب: 430366، www.tabnakhamadan.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
0
0
وضعیت رو دیدیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین