پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۴۶۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۷
بر اساس قوانین جدید افراد خارجی می‌توانند با سرمایه‌گذاری، سپرده‌گذاری، خرید اوراق قرضه بلندمدت دولتی، خرید املاک و ... شناسنامه و گذرنامه ترکیه دریافت کنند.

شعارسال: ترکیه با تغییر قوانین مربوط به اعطای تابعیت این کشور اعلام کرد که افراد با داشتن شرایطی می‌توانند تابعیت (شهروند) ترکیه را کسب کنند.

این تغییرات با هدف تشویق سرمایه گذاری خارجی در ترکیه انجام می شود.

بر اساس قوانین جدید افراد خارجی می‌توانند با سرمایه‌گذاری، سپرده‌گذاری، خرید اوراق قرضه بلندمدت دولتی، خرید املاک یا ایجاد شغل برای شهروندان ترکیه، تابعیت این کشور را به دست بیاورند و شناسنامه و گذرنامه ترکیه دریافت کنند.

طبق قوانین جدید همه شهروندان خارجی با داشتن یکی از شرایط ذیل می‌توانند برای کسب تابعیت/ شهروندی / ملیت ترکیه درخواست ارائه کنند.

اول: شهروندان خارجی که حداقل مبلغ 2 میلیون دلار یا بیشتر در ترکیه سرمایه‌گذاری کنند یا املاکی به قیمت حداقل یک میلیون دلار خریداری کنند و تا 3 سال از فروش آن خودداری کنند.

دوم: شهروندان خارجی که حداقل 3 میلیون دلار یا بیشتر در یکی از بانک‌های ترکیه برای مدت 3 سال سپرده گذاری کنند و حداقل به مدت سه سال ان را برداشت نکنند. همچنین افرادی که 3 میلیون دلار اوراق قرضه دولتی ترکیه را خریداری و به مدت 3 سال نگه دارند.

سوم: شهروندان خارجی که برای حداقل 100 شهروند ترکیه کار ایجاد کنند.

لازم به ذکر است که داشتن یکی از شرایط فوق جهت ارائه درخواست دریافت تابعیت کشور ترکیه کفایت می کند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت تحلیل خبری عصر ایران ، تاریخ انتشار خبر 25 دی 1395، کدمطلب: 517358 ، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین