پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۶۴۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
معاون فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک شرکت ملی پست گفت: «پروژه ملی جی نف» در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، بوشهر و قزوین اجرا شده است.

شعارسال: عیسی نجفی  در کارگاه آموزشی پروژه ملی جی نف که در سالن آمفی‌تئاتر بانک صادرات خرم‌آباد برگزار شد اظهار داشت: بحث شفاف‌سازی در اقتصاد محقق نمی‌شود مگر اینکه در بحث روابط بین هویت افراد، مکان‌ها و هویت آنچه اقتصاد را شکل می‌دهد ارتباط برقرار کنیم.

وی افزود: اگر هویت به مکان مرتبط شده باشد یکی از عوامل پایگاه ملی نشانی‌های استاندارد و مکان محور است که از زیرساخت‌های پروژه جی نف و خیلی از پروژه‌های دیگر است.

معاون فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک شرکت ملی پست عنوان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی با نشانی سروکار دارند که بعضی‌ها بهره‌بردار و برخی خودشان تولیدکننده نشانی هستند، چیزی که در این پروژه دنبال می‌شود استاندارسازی نشانی‌ها است.

وی بیان کرد: استاندارد کردن نشانی‌ها یا ارائه یک نشانی منحصربه‌فرد یعنی اینکه یک پایگاهی در کشور داشته باشیم که همه نشانی‌ها در آن ثبت شود و همه قبول داشته باشند که نشانی استاندارد است.

نجفی تصریح کرد: در کشور حدود 48 میلیون کد پستی وجود دارد که ممکن است پنج درصد نامعتبر و تعدادی قید نشده باشد که این به هنگام سازی را در شهرها هر 3 ماه انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی مانند ثبت‌اسناد، ثبت‌احوال، مخابرات، همراه اول و خیلی از دستگاه‌های دیگر با نشانی‌ها سروکار دارند که با این اقدام و اجرای پروژه جی نف برای سایر ادارات مشکلی ایجاد نمی‌شود.

معاون فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک شرکت ملی پست گفت: ضرورت داشتن یک نشانی استاندار از حدود هشت سال پیش در کشور مطرح بود، نشانی استاندار توصیفی خوب است ولی کفایت نمی‌کند، کفایت زمانی است که این نشانی استاندارد ولی مکان محور شود.

وی اظهار داشت: با ثبت مختصات جغرافیایی اگر به هر دلیلی مکان مسکونی تخریب شود آن موقعیت مکانی و نشانی مکان محور به‌هیچ‌عنوان از بین نخواهد رفت.

نجفی افزود: به ازای هر واحدی که در استاندارسازی و ایجاد نشانی‌های مکان محور در کشور هزینه شود تا 20 برابر می‌توان برداشت کرد که این اتفاقی است که الآن در استرالیا و کانادا و خیلی از کشورهای دیگر می‌افتد.

وی عنوان کرد: این نشانی استاندار مکان محور می‌تواند برای کاهش آلودگی، کاهش ترافیک شهری و سردرگمی‌های شهری تأثیرگذار باشد.

معاون فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک شرکت ملی پست بیان کرد: در بحث دولت الکترونیکی درجه‌ای از بلوغ را در کشور تجربه کرده‌ایم و کارهای خیلی خوبی در این چند سال انجام‌شده است، یکی از الزامات و پیش‌نیازهای اصلی قدم گذاشتن در پله بعدی توسعه دولت الکترونیک کشور یعنی یکپارچگی و تعامل‌پذیری نقشه و معماری توسعه الکترونیکی است.

وی تصریح کرد: در این حوزه چالش‌هایی داریم که یکی از چالش‌ها برای مکان محور بودن اماکن وجود معابر بی‌نام است و گره‌ای است که شهرداران، شوراهای شهر و دهیاری‌ها می‌توانند این گره را باز کنند تا ما عملیات و اقدامات به‌روزرسانی و مکان محور بودن نشانی‌ها را انجام دهیم.

نجفی با بیان اینکه پروژه ملی جی نف در شهرهای تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، بوشهر و قزوین شروع‌شده خاطرنشان کرد: 6 مرکز استان را پایلوت قراردادیم و در استان لرستان خرم‌آباد نخستین شهری است که این پروژه را اجرایی می‌کنیم و هر شهر در استان اعلام آمادگی کند این پروژه را انجام می‌دهیم؛ بنا است این پایگاه را به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های هوشمند سازی شهرها مورداستفاده قرار دهیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 26دی1395، کدخبر: 1297139: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۷
0
0
جی نف GNAF فایل ملی آدرس جئو کد شده می باشد و در واقع نوعی سرویس داده مکانی محسوب می شود. بر این قاعده باید محتصات طول و عرض جغرافیایی را با آدرس های متداول مثل کدپستی،آدرس پستی و غیره پیوند زد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین